اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان توسعه معادن‌:

مواد معدنی باید در بافق فرآوری شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ‌گفت: مواد معدنی باید در شهرستان بافق فرآوری شود و تحقق این امر، ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ارزش افزوده در تولید ناخالص ملی را نیز به دنبال دارد.

مواد معدنی باید در بافق فرآوری شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، خدامراد احمدی ظهر امروز در دیدار با فرماندار و نماینده مردم بافق در مجلس و اعضا شورای شهر بافق با تأکید بر اینکه صادرات مواد معدنی به صورت خام باید متوقف شود، اظهار کرد: اگر فرآوری در خود معادن صورت بگیرد، ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ارزش افزوده در تولید ناخالص ملی نیز ایجاد می‌شود.
وی توسعه کارخانجات فرآوری و جوار معدنی را مورد تاکید قرار داد و از آن به عنوان اولویت اول سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور یاد کرد.
احمدی خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان ایمیدرو متعهد می‌شود حداکثر تا پایان فروردین سال 91 عملیات اجرایی گندله بافق را آغاز کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد احداث فولاد بافق نیز بیان کرد: سرمایه‌گذار فولاد بافق باید به طور جدی موضوع راه‌اندازی کارخانه با ظرفیت یک میلیون تن را دنبال کند و ما نیز کنستانتره و مواد اولیه آن را از طریق سازمان ایمیدرو تامین خواهیم کرد ضمن اینکه به کارگیری نیروهای بومی باید در اولویت قرار گیرد.
فرماندار بافق نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت کلی بافق و اینکه این شهرستان قطب معدنی کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی در بافق با معادن فعال سنگ آهن چغارت و سه چاهون به عنوان نخستین و قدیمی‌ترین تأمین‌کننده سنگ آهن کشور دارای مجرب‌ترین کارشناسان معدنی و کاملترین تجهیزات معدنی، اکتشافی و استخراجی است.
حسین ندافیان در این نشست با اشاره به اینکه یک سوم سنگ آهن کشور در معادن این شهرستان خفته است، بیان کرد: طی 50 سال گذشته تنها مواد معدنی را از این شهر خارج شده و تنها خوراک کارخانجاتی که فرسنگ‌ها از این شهرستان فاصله دارند، تامین شده و هیچ‌گونه توسعه جوار معدنی و ایجاد واحدهای فرآوری وجود نداشته یا در حد بسیار ضعیفی بوده است که این موضوع موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.
وی افزود: قانون‌گذاران و مسئولان بخش صنعت باید برای جبران این امر و توسعه، عمران و آبادانی شهرستان بافق امتیازات ویژه‌ای قائل شوند و از معدن‌کاری و صنعت در این منطقه حمایت همه‌جانبه داشته باشند.
ندافیان در ادامه با اشاره به واگذاری فولاد بافق به بخش خصوصی عنوان کرد: به دنبال واگذاری فولاد دولتی بافق به بخش خصوصی که به منظور سرعت بخشیدن به کار صورت گرفت پس از گذشت چندین ماه آنچه مشهود بود، اخراج تعدادی از کارگران طی چند روز گذشته از سوی پیمانکار طرف قرارداد فولاد صورت گرفت که نارضایت‌های این قشر زحمتکش را به دنبال داشته است.
فرماندار بافق در این نشست خطاب به مدیرعامل ایمیدرو پیرامون فولاد بافق و کارخانه گندله‌سازی بافق مسائلی مبنی بر تعلل در احداث این دو پروژه را یادآور شد و خواستار تعیین تکلیف وضعیت فولاد و گندله بافق در اسرع وقت شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول