اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هشت ماهه امسال صورت گرفت؛

صادرات 7 میلیون دلاری مواد معدنی از هرمزگان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: طی هشت ماهه سال‌جاری 550 هزار تن انواع مواد معدنی به ارزش 7 میلیون دلار از هرمزگان به کشورهای هدف صادر شده است.

صادرات 7 میلیون دلاری مواد معدنی از هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالمجید عبدلی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: عمده این مواد گچ دانه‌بندی شده و سنگ آهن بوده، که به کشورهای هند، امارات و چین صادر شده است.
وی با بیان اینکه سنگ آهن صادر شده از هشت معدن فعال در استان استخراج شده است، افزود: این معادن با ذخایر پیش‌بینی شده 21 میلیون تن و استخراج اسمی سالیانه 375 هزار تن مشغول فعالیت هستند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین از اخذ 12 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان در هشت ماهه سال‌جاری  خبر داد و بیان داشت: در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 46 درصدی در این حوزه هستیم و در حال حاضر عملیات استخراج از 143 معدن در استان هرمزگان در حال انجام است.
عبدلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از رشد 18 درصدی جوازهای تاسیس صنعتی طی هشت ماهه امسال  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
وی افزود: در هشت ماه گذشته 228 فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 36 هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال شش هزار 925 نفر از سوی این سازمان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد رشد 18 درصدی ،از نظر سرمایه‌گذاری رشد یک هزار و 951 درصدی و همچنین در زمینه اشتغال رشد 141 در صدی را شاهد هستیم .
سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان به پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده از سوی این سازمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 44 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 253 میلیارد ریال از سوی این سازمان صادر شده که زمینه اشتغال بیش از 430 نفر از جوانان جویای کار را فراهم آورده است.
عبدلی‌زاده عمده پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده را در زمینه محصولات کانی غیرفلزی و محصولات غذایی و آشامیدنی اعلام کرد.
یادآور می‌شود بیش از780 واحد صنعتی در سراسر استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول