اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان تاکید کرد

جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: از خام‌فروشی مواد معدنی در استان کرمان به شدت جلوگیری می‌شود و خانه صنعت و معدن می‌تواند با نیازسنجی استان برای فرآوری مواد معدنی تلاش کند تا با ارزش افزوده بیشتری این مواد به فروش برسد.

جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیم اعتبارنامه‌های اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده و هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن استان کرمان، اظهار داشت: ظرفیت‌های استان باید در همه زمینه‌های صنعتی و معدنی برای رفع مشکلات مردم شناسایی شود.

وی با اعلام حمایت تمام از فعالیت‌های صنعت و معدن در استان کرمان افزود: خانه صنعت ‌و معدن استان باید با ایجاد واحدهای صنعتی پایین‌‌دستی نیاز کارخانجات عظیم استان کرمان مانند مس، گل‌گهر و زغال‌سنگ را تأمین کند.

نجار با اشاره به اینکه از خام‌فروشی موادمعدنی در استان کرمان به شدت جلوگیری می‌شود، تصریح کرد: خانه صنعت و معدن می‌تواند با نیازسنجی استان برای فرآوری مواد معدنی تلاش کند تا با ارزش افزوده بیشتری این مواد به فروش برسد.

محمد عابدی‌نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 17 انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده و 13 انجمن تخصصی صنعتی و معدنی در استان وجود دارد، گفت: این انجمن‌ها کاملا غیرانتفاعی و غیردولتی تشکیل شده‌اند تا در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و با تحقیق، پژوهش و نیازسنجی در راستای فعالیت‌های صنعتی و معدن استان کرمان فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه این انجمن‌ها فعالیت سیاسی و تجاری نباید انجام دهند، خاطرنشان کرد: انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کننده و ساماندهی به مشارکت‌های مردمی در استان کرمان شکل گرفته‌اند.

عابدی‌نژاد تصریح کرد: خانه صنعت و معدن استان کرمان نیز به لحاظ لزوم توجه‌ و حمایت از حقوق واحدهای صنعتی و معدنی و بهبود وضعیت صنایع و معادن فعالیت می‌کند.

علی‌اکبر مشرفی رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان نیز با اشاره به اینکه بالغ بر یک هزار و 400 واحد صنعتی  و 300 واحد معدنی در استان وجود دارد، گفت: از مشکلات عمده صنعت و معدن در کشور بهره‌وری پایین است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد اشتغال استان کرمان از واحدهای صنعتی و معدنی تأمین می‌شود، افزود: امروزه با خوداتکایی و خودباوری می‌شود، امکان اشتغال بیشتری را در استان ایجاد کرد.

به گزارش فارس در این جلسه توسط استاندار کرمان اعتبارنامه‌های اعضا و پروانه فعالیت انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان و خانه صنعت و معدن استان کرمان اعطا شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول