اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

یک سوم تنوع مواد معدنی کشور در کردستان استخراج می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یک سوم تنوع مواد معدنی کشور در کردستان استخراج و به بهره برداری می‌رسد.

یک سوم تنوع مواد معدنی کشور در کردستان استخراج می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهروز قادری شامگاه پنج‌شنبه در همایش ملی توانمندی‌های زمین‌شناسی و معدنی غرب کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهارداشت: در حال حاضر تعداد معاون کردستان 270 واحد است.
وی با بیان اینکه یک سوم تنوع مواد معدنی کشور در کردستان استخراج می‌شود، تصریح کرد: معادن استان هم‌اکنون دارای 21 نوع تنوع مواد معدنی شامل مواد معدنی فلزی و غیرفلزی، صنعتی، سنگ‌تزئینی و نما و مصالح ساختمانی است که درحال استخراج و بهره‌برداری از آنها هستند.
وی میزان ذخیره اکتشاف شده در استان را 500 میلیون تن ذکر کرد و افزود: استخراج اسمی معادن استان نیز حدود 11 و نیم میلیون تن است که برای 3 هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به فعالیت 185 مسئول فنی در معادن استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمامی موارد معادن استان توسط مسئولین فنی به صورت اصولی نظارت می شود.
قادری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری که به صورت مستقیم در معادن استان انجام شده حدود 900میلیارد ریال که شامل کل ماشین‌آلات موجود در معدن‌های استان است.
وی با اشاره به زیربناهای احداث شده در استان، عنوان کرد: برای سهولت دسترسی به معادن بیش از 42 کیلومتر راه احداث شده و 43 کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه معدن طلای ساریگونی قروه به بهره‌برداری رسیده و در حال آماده‌سازی است، اضافه کرد: ذخیره این معدن 14.8 میلیون تن طلا با عیار 24.1 گرم بر تن است.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه مطلب، افزود: پیش‌بینی سرمایه‌گذاری این معدن از زمان بهره‌برداری تا استحصال 500 میلیون دلار است.
قادری عنوان کرد: برای 10 هزار نفر شامل 2 هزار نفر به صورت مستقیم و 8هزار نفر به صورت غیرمستقیم پیش‌بینی شده در معدن مذکور اشتغال ایجاد شود.
وی در پایان به نیازهای اکتشافی استان اشاره کرد و افزود:  تهیه نقشه زمین‌شناسی مهندسی شهرهای بزرگ استان، تکمیل اکتشاف مناطق طلادار شمال استان،انجام عملیات اکتشاف در مناطق امید بخش استان و انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی در مناطق سقز، دهگلان و بیجار از جمله نیازهای اکتشافی در استان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول