اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تولید 3.9 میلیون تن مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 3 میلیون و 900 هزار تن انواع مواد معدنی در این استان تولید شده است.

تولید 3.9 میلیون تن مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهزاد ابراهیمی پیش ازظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: با توجه به موقعیت زمین شناسی و ساختار تکنوتکنیکی استان تجمع کانی‌های غیرفلزی نسبت به کانسارهای فلزی از گستردگی و تنوع  بالاتری برخوردارند.
وی از آغاز عملیات اکتشاف پنج نوع ماده معدنی جدید در این استان خبر داد و گفت: از مجموع 15 نوع ماده معدنی شناسایی شده در این استان شش نوع در حال بهره برداری و پنج نوع ماده معدنی در حال اکتشاف است.
ابراهیمی ادامه داد: کانسارهای پلی متال مس، سرب، روی و خاک‌های صنعتی کربناته، شیل‌های بیتومینه، سنگ آهن، دولومیت از جمله مواد معدنی در حال اکتشاف در این استان است.
رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر 128 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان وجود دارد، گفت: این تعداد معدن فعال زمینه اشتغال یک‌هزار و 177 نفر در این معادن فراهم شده است.
وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری معادن فعال در این استان، گفت: مجموع 128 معدن دارای پروانه بهره‎‌برداری با 410 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان فعال است.
ابراهیمی با اشاره به مواد معدنی استخراجی از معادن این استان، گفت: انواع سنگ تزئین و نما، مواد اولیه سیمان، سیلیس، سنگ گچ و سنگ لاشه از عمده مواد معدنی استخراج شده از معادن این استان است.
وی اضافه کرد: ‌سنگ‌های نما و تزیینی معادن این استان علاوه بر تامین نیاز های داخلی به کشورهای عراق و کویت نیز صادر می‌شود.
رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خاک نسوز استخراجی معادن چهارمحال و بختیاری نیز در استان‌های همجوار از جمله اصفهان و لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد فرآوری می‌شود.دیگر مواد معدنی استخراج شده از معادن از جمله سلیس نیز در کارخانه سیمان این استان استفاده می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه بخش معدن در اقتصاد ایران، گفت: بسیاری از کارشناسان سهم معدن در اقتصاد ایران را حدود یک درصد ذکر می‌کنند و تاکید می‌کنند که سهم صنایع معدنی از تولید ناخالص ملی باید جداگانه محاسبه شود.
وی با اشاره به نقش بخش معدن در ایجاد ارزش افزوده، گفت: از نظر ارزش افزوده، اگر بخش معدن درست، منطقی و مطابق با برنامه پیش رود، تقریبا از بخش‌های تجارت، مسکن و بورس بازدهی بالاتری دارد و شاخص آن نیز حضور شرکت‌های معدنی بورسی موجود است. 
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول