اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون انجام شد؛

کشف 45 میلیون تن مواد معدنی در خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان از اکتشاف 45 میلیون و 410 هزار تن مواد معدنی از آغاز امسال تاکنون در استان خبر داد.

کشف 45 میلیون تن مواد معدنی در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از از روابط عمومی سازمان صنایع و معادن خوزستان، سید خلف موسوی اظهار داشت: همچنین در همین مدت 13 فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی 35 میلیون و 302 هزار تن مواد معدنی در استان صادر شده است.
به گفته این مقام مسئول، این گواهیهای اکتشاف در مورد کشف معادن سنگ لاشه، شن و ماسه کوهی، مخلوط کوهی و سنگ گچ صادر شده است.
موسوی گفت: بخش خصوصی برای کشف این معادن 515 میلیون ریال هزینه کرده و اکنون این معادن در شهرستان‌های اندیمشک، رامهرمز، هفتکل، امیدیه، شوش، بهبهان و مسجدسلیمان قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای 11 معدن جدید با ذخیره قطعی 22 میلیون و 872 هزار تن پروانه بهره‌برداری صادر شده است.
رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان افزود: از این معادن که با سرمایه‌گذاری 24 میلیارد و 159 میلیون ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند، سالانه 584 هزار تن مواد معدنی استخراج میشود.
موسوی بیان داشت: این معادن بیشتر شامل سنگ لاشه، آهک شن و ماسه کوهی و مخلوط کوهی است .
وی با بیان اینکه در این معادن جدید 59 نفر مشغول به کار میشوند، گفت: باید با اتخاذ سیاست‌های حمایتی مکتشفان معادن را به بهره‌برداری از معادن خود ترغیب کرد ضمن اینکه باید زمینه ایجاد و استقرار صنایع فرآوری این مواد معدنی را در استان فراهم کنیم.
انتهای پیام/غ30 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول