اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون

15 میلیون تن مواد معدنی در خوزستان کشف شد

خبرگزاری فارس: معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در 11 ماه سال جاری 15 میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است.

15 میلیون تن مواد معدنی در خوزستان کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، ‌معدن وتجارت خوزستان محمد افشون اظهار داشت: در این مدت 26 فقره پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی 57 میلیون و 342 هزار تن و سرمایه‌گذاری 80 میلیارد ریال و اشتغال 152 نفر صادر شده است.

وی افزود: این معادن بیشتر در شهرهای مسجدسلیمان، رامهرمز، اندیمشک، دزفول، بهبهان و ایذه به بهره‌برداری رسیده و شامل مواد معدنی شن و ماسه کوهی، سنگ گچ، سنگ‌های تزئینی ساختمانی و سنگ لاشه و آهنگ می‌شوند.

معاون معدنی سازمان صنعت و تجارت خوزستان تصریح کرد: در 11 ماهه امسال 30 فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی 188 میلیون و 700 هزار تن و تعداد 29 فقره پروانه اکتشاف و 21 فقره مجوز برداشت برای تامین مصالح ساختمانی در پروژه‌های عمرانی صادر شده است.

افشون در ادامه از برگزاری چهارمین دوره انتخابات نظام مهندسی معدن استان در 18 اسفندماه خبر داد و گفت: در حال حاضر صلاحیت‌های کاندیداها در حال بررسی است و 13 نفر به عنوان واجد شرایط برای حضور در این انتخابات معرفی شده‌اند. ترکیب هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان شامل پنج عضو اصلی ودو عضو علی‌البدل می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین دو  متخصص معدن، یک زمین‌شناس، یک نقشه‌برادر و یک متالوژکار اعضای اصلی هیات مدیره را تشکیل می‌دهند.

معاون معدنی سازمان صنعت و تجارت خوزستان یادآور شد: در حال حاضر 135 واحد معدنی با ظرفیت استخراج 17 میلیون تن در سال و ذخیره قطعی سه میلیارد و 485 میلیون تن و سرمایه‌گذاری 506 میلیارد ریال و اشتغال 920 نفر وجود دارد و تاکنون 91 فقره پروانه اکتشاف، 32 فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی 9 میلیون و 883 هزار تن صادر شده است .

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول