اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

رشد 14 درصدی استخراج مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 14 درصدی استخراج مواد معدنی از معادن این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

رشد 14 درصدی استخراج مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدکاظم منزوی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان اظهار داشت: در شش ماهه اخیر  ‌بیش از 3 میلیون و 900 هزار تن انواع مواد معدنی از معادن این استان استخراج شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به مواد معدنی استخراجی از معادن این استان، گفت: انواع سنگ تزئین و نما، مواد اولیه سیمان، سیلیس، سنگ گچ و سنگ لاشه از عمده مواد معدنی استخراج شده از معادن این استان است.
منزوی اضافه کرد: ‌سنگ‌های نما و تزیینی معادن این استان علاوه بر تامین نیاز های داخلی به کشورهای عراق و کویت نیز صادر می‌شود.
معاون تولیدات صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری  ادامه داد: خاک نسوز استخراجی معادن چهارمحال و بختیاری نیز در استان‌های همجوار از جمله اصفهان و لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد فرآوری می‌شود.
وی گفت:‌ دیگر مواد معدنی استخراج شده از معادن از جمله سلیس نیز در کارخانه سیمان این استان استفاده می‌شود.
منزوی با اشاره به جایگاه بخش معدن در اقتصاد ایران، گفت: بسیاری از کارشناسان سهم معدن در اقتصاد ایران را حدود یک درصد ذکر می‌کنند و تاکید می‌کنند که سهم صنایع معدنی از تولید ناخالص ملی باید جداگانه محاسبه شود.
وی با اشاره به نقش بخش معدن در ایجاد ارزش افزوده، گفت: از نظر ارزش افزوده، اگر بخش معدن درست، منطقی و مطابق با برنامه پیش رود، تقریبا از بخش‌های تجارت، مسکن و بورس بازدهی بالاتری دارد و شاخص آن نیز حضور شرکت‌های معدنی بورسی موجود است. 
منزوی ادامه داد: برای افزایش ارزش افزوده در این بخش، باید روی اکتشاف سرمایه‌گذاری اساسی شود و با ارایه تسهیلات مناسب، زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی در کنار بخش دولتی فراهم شود. 
معاون تولیدات صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: جذابیت مواد معدنی سبب شده تا شرکت‌های سرمایه‌گذار معدنی با هدف دستیابی به سود موردنظر اقدام به اکتشاف کنند و این موضوع در اقتصاد دنیا جا افتاده است. 
هم اکنون یک هزار و 116 نفر در 127 معدن فعال در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول