اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت و معدن هرمزگان خبر داد:

رشد 10.5 درصدی ارزش صادرات مواد معدنی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از رشد 10.5 درصدی ارزش صادرات مواد صنعتی و معدنی طی هشت ماه سال‌ جاری در این استان خبر داد.

رشد 10.5 درصدی ارزش صادرات مواد معدنی در هرمزگان
عبدالمجید عبد‌لی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: صادرات انواع محصولات صنعتی و معدنی استان هرمزگان، 410 میلیون دلار ارز آوری برای کشور در بر داشته است.
وی همچنین از رشد 10.5 درصدی ارزش صادرات مواد صنعتی و معدنی تولید شده در استان هرمزگان طی هشت ماه سال 1390 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد:‌ در هشت ماه سال گذشته یک‌‌هزار و 370 تن انواع محصولات صنعتی و معدنی تولیدی این استان به ارزش 366 میلیون دلار صادر شد که این رقم در مدت مشابه سال‌ جاری به بیش از 410 میلیون دلار رسید و در حال حاضر شاهد رشد 10.5 درصدی به لحاظ ارزش صادرات هستیم.
عبدلی‌زاده بیشترین محصولات صادر شده این استان را شامل آلومینیوم و روی، انواع مواد غذایی بسته‌بندی شده، آبزیان و کنسرو ماهی و همچنین مواد معدنی شامل  سنگ گچ دانه‌بندی، سنگ آهن، پودرهای میکرونیزه و صنایع شیمیایی مانند قیر عنوان کرد و افزود: این محصولات به کشورهای هندوستان، استرالیا، عربستان، مالزی، چین، کره جنوبی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده است.
وی در پایان اضافه کرد:‌ وجود اسکله‌های متعدد در سطح استان، وجود اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد معدنی واقع در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، استان هرمزگان را به یکی از قطب‌های مهم صادرات و واردات محصولات صنعتی و معدنی کشور تبدیل کرده است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول