اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولید 15 میلیون تن فولاد در کشور

جهانگیری: صادرات هرگونه مواد خام معدنی ظلم بزرگی به صنعت کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره فولاد صنعت بناب گفت: هرگونه صادرات مواد خام معدنی از کشورمان ظلم بزرگی به این صنعت بوده و باید از آن جلوگیری کرد.

جهانگیری: صادرات هرگونه مواد خام معدنی ظلم بزرگی به صنعت کشور است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب محمد جهانگیری عصر امروز در نشست مشترک کنسرسیوم فولاد صنعت بناب اظهار کرد: با توجه به اینکه دو مقوله انرژی و فولاد به عنوان بزرگ‌ترین دغدغه و نیاز اساسی صنعت کشور محسوب می‌شود، با این حال هر گونه صادرات مواد خام معدنی از کشورمان ظلم بزرگی به این صنعت بوده و باید از آن جلوگیری کرد.

واردات 8 میلیون تن فولاد به کشور

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد خام در کشور 12 تا 15 میلیون تن است، در صورتی که نیاز مصرف داخل ایران بیش از 20 میلیون تن است و این یعنی با همه ذخایری که در کشور داریم، بازهم هشت میلیون تن فولاد وارد می‌کنیم.

جهانگیری ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت مواد اولیه معدنی موجود می‌توان در مدت پنج سال آینده ظرفیت تولید فولاد کشور را به بیش از 30 میلیون تن افزایش داد که در این صورت نیاز صادرات کشور هم تأمین می‌شود.

کارگران در سهام مجتمع فولاد بناب سهیم می‌شوند

رئیس هیئت مدیره فولاد صنعت بناب یکی از استراتژی‌های جدی مجتمع فولاد بناب را استفاده از مدیریت مشارکتی و سهیم کردن کارکنان این مجموعه در عواید و سهام مجتمع اعلام کرد و گفت: ان‌شاءالله مجتمع را به مرحله‌ای خواهیم رساند که کارکنان مجموعه احساس مالکیت کنند.

وی تصریح کرد: هدف و برنامه بعدی ما رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید در کوتاه‌ترین مدت ممکن و ایجاد و توسعه بخش‌های مختلف تولیدی در سال‌جاری است که با این کار مجموعه فولاد بناب احیاء خواهد شد.

با وضعیت تسهیلات بانک‌های خصوصی امکان توسعه بیشتر در کشور وجود ندارد

جهانگیری با درخواست از دولت برای حمایت جدی از مجتمع فولاد بناب گفت: با وضعیت تسهیلات بانک‌های خصوصی امکان توسعه بیشتر در کشور وجود ندارد و باید موضوع حمایت جدی دولت از بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران نهادینه شود تا بتوانیم جایگاه صنعت فولاد بناب در فرا بورس و واگذاری بخشی از سهام آن به عموم مردم را تحقق بخشیم.

وی تأکید کرد: باید معنای واقعی حمایت از سرمایه‌گذار به صورت جدی در جامعه نهادینه شود و اگر استراتژی تولید 5 میلیون تن فولاد را در بناب داریم، قطعاً حمایت همه جانبه مسئولان استان، کشور و منطقه را طلب می‌کند.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی بخش‌های جدید مجتمع، مجتمع فولاد بناب به قطب تولید فولاد در منطقه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول