اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد

استخراج سالانه 12 میلیون تن مواد معدنی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت کردستان از استخراج سالانه 12 میلیون تن مواد معدنی در معادن استان خبر داد.

استخراج سالانه 12 میلیون تن مواد معدنی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سیروس شاه‌غیبی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی طرح معدن طلای داشکسان قروه که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سفیر قزاقستان در ایران، مجری و سرمایه‌گذار و جمعی از مسئولان برگزار شد، از وضعیت معادن استان و شهرستان قروه و میزان استخراج از این معادن عملکردی ارائه داد.

وی افزود: در طول سال از کلیه معدن استان، 12 میلیون تن انواع مواد معدنی استخراج می‌شود که 19 درصد از این بهره برداری‌ها مربوط به شهرستان قروه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در سطح شهرستان قروه 60 معدن فعال دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد، گفت: با این رقم معادن فعال در شهرستان قروه هم‌اکنون استان کردستان در معادن دارای پروانه اکتشاف و استخراج رتبه سوم کشوری را دارد که بخش اعظم این معادن مربوط به شهرستان قروه است.

شاه‌غیبی در ادامه با بیان اینکه می‌توان با همت و تلاش مسئولان بسیاری از این سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را ترغیب به سرمایه گذاری در استان کردستان کرد، گفت: این استان به دلیل پتانسیل بسیار بالای معدنی می‌تواند زمینه حضور سرمایه‌گذاران در منطقه را فراهم کند. 

نماینده شرکت زرکوه مجری و سرمایه‌گذار خارجی طرح معدن طلای داشکسان قروه در ادامه با بیان اینکه از زمان تحویل معدن تاکنون 105 هکتار از اراضی منطقه را خریداری کرده، افزود: در حال حاضر این معدن به 108 هکتار زمین نیاز دارد.

شیرزاده محمد به بحث اشتغال در معدن  نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در معدن طلای داشکسن قروه با توجه به حجم زیاد معدن زمینه اشتغال دو هزار نفر را فراهم کرده که 80 درصد از نیروهای بومی منطقه استفاده خواهد شد.

نماینده شرکت زرکوه مجری و سرمایه‌گذار خارجی طرح معدن طلای داشکسان در پایان با اشاره به اینکه 70 درصد سهام معدن توسط قزاقستان خریداری شده است، خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از این معدن و احداث کارخانه مربوط به شمش طلا 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران ایرانی و قزاقستانی به صورت مشترک صورت گرفته است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول