اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی:

فعال شدن ترانزیت محور شرق سبب رشد سرمایه‌گذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: فعال شدن ترانزیت محور شرق رشد سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی را در پی دارد.

فعال شدن ترانزیت محور شرق سبب رشد سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی بیجاری ظهر امروز در دومین نشست تخصصی همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق اظهار داشت: محور شرق از چابهار در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از گذر از استان خراسان‌جنوبی به شهرستان سرخس در نقطه شمال شرقی ایران خاتمه می‌یابد.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در یکی از نقاط حساس این محور قرار دارد، افزود: موضوعات مربوط به محور شرق در سه بعد ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای قابل طرح است.

مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی به مهم‌ترین مشخصه‌های اقتصادی خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: استان ما از امن‌ترین استان‌های کشور است که وجود این مؤلفه عامل مهمی برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان است.

بیجاری به دلایل اهمیت خراسان‌جنوبی در محور شرق اشاره کرد و اظهار داشت: استان ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی از امتیاز محور شرق برخوردار است که باید از این موقعیت در راستای توسعه منطقه استفاده کنیم.

*16 هزار میلیارد دلار سهم تجارت جهانی است

وی با بیان اینکه 16 هزار میلیارد دلار میزان تجارت جهانی در سطح کشورهای دنیا است، ادامه داد: کشورهای آسیایی از این میزان از سهم کمی  برخوردار هستند که سهم محور شرق 500 میلیارد دلار است.

مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی شبکه ریلی را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اساسی برای توسعه ترانزیت عنوان کرد و افزود: برای ترانزیت نزدیکترین مسیر ریلی انتخاب می‌شود که این مسیر در منطقه محور شرق است.

بیجاری با بیان اینکه مردم خراسان‌جنوبی کمترین درآمد سرانه را در کشور دارند، تصریح کرد: در استان ما زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی وجود دارد.

وی راه‌اندازی گمرک رسمی، اخذ مجوز منطقه اقتصادی و کوتاه کردن سیکل اداری برای سرمایه‌گذاران در استان را از دیگر مزایای این منطقه برای جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد.

مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: فراهم بودن نیروی انسانی ارزان قیمت، ساختار زمین‌شناسی منحصر به فرد و تضمین اصل و سود سرمایه‌گذاری‌های خارجی و بخشودگی مالیات بر درآمد سرانه به مدت 10 سال از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در استان است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول