اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

قرارداد احداث پایانه ترانزیتی صادراتی نفت در بندر خلیج فارس منعقد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در سال‌ جاری دو فقره قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش 166 میلیارد ریال توسط مجتمع بندری شهید رجایی منعقد شده است، گفت: یکی از این قراردادها مربوط به احداث پایانه نفتی است.

قرارداد احداث پایانه ترانزیتی صادراتی نفت در بندر خلیج فارس منعقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس علی‌اکبر صفایی عصر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند در مباحث تولید ملی، ارزش افزوده ملی، فعالیت‌های دریایی و موضوع حاکمیت دریایی کشور و اقتدار ملی تاثیرگذار واقع شود، اظهار داشت: بی‌شک بندر رجایی یکی از بنادر ویژه و بزرگ در خاورمیانه محسوب می‌شود که توسعه و روند رو به رشد مناسبی را نیز در پیش گرفته است.

وی با اشاره به انعقاد دو فقره قرارداد سرمایه‌گذاری با ارزش 166 میلیارد ریال بین بخش خصوصی و مجتمع بندر شهید رجایی افزود: مدت این قراردادهای سرمایه‌گذاری 15 ساله است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرفیت‌های لازم برای نگه‌داری و صادرات مواد نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی مهیا می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: احداث پایانه ترانزیتی و صادراتی در زمینی به مساحت 11 هکتار و اعتبار 130 میلیارد و احداث مخازن نگه‌داری مواد نفتی و غیره نفتی با ظرفیت 13 هزار و 750 مترمکعب و اعتبار 36 میلیارد ریال از موضوعات این قراردادهاست.

این مسئول یادآور شد: با اجرای این قراردادهای سرمایه‌گذاری برای 120 نفر به طور مستقیم و 500 نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در سال گذشته 157 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و برای 4 هزار و 700 نفر شغل در بندر شهید رجایی ایجاد شده است، افزود: با توجه به شعار امسال تلاش داریم این رقم را امسال به بیش از 4 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ارتقا دهیم.

بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع و با بیش از 80 بندر بین‌المللی روابط دریایی و مبادله کالا دارد، بندر خلیج فارس نیز در شرق این بندر قرار دارد که در واقع بندری برای تبادل محموله‌های نفتی به شمار می‌رود.

در حال حاضر بندر خلیج فارس میزبان چند شرکت در حوزه سوخت‌رسانی به شناورهای عبوری است، این صنعت که بانکرینگ نامیده می‌شود از تجارت‌های پرسود دریایی و حوزه انرژی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول