اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند:

محور شرق هنوز بسیاری از زیرساخت‌های توسعه را ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند نبود زیرساخت‌های لازم در منطقه را از مهم‌ترین مشکلات محور شرق عنوان کرد.

محور شرق هنوز بسیاری از زیرساخت‌های توسعه را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید رحیم رضوی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق با اشاره به ارائه مقاله خود در این همایش اظهار داشت: این مقاله با عنوان توسعه مناطق روستایی و تأثیر آن بر امنیت پایدار در منطقه و افزایش تجارت و ترانزیت در شرق کشور است.

وی ادامه داد: این مقاله در 16 صفحه تهیه شده و جزو مقالات برتر همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند هدف از ارائه این مقاله را احیای مناطق کویری، افزایش جمعیت، کمک به امنیت و اقتدار ملی، برگشتن تعداد بسیار زیادی از روستاییان از شهرها و ارائه راهکارهای اجرایی برای توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی عنوان کرد.

رضوی افتتاح خط راه‌آهن شرق کشور، افزایش پروازهای هوایی، داشتن مناطق پایلوت در نقاط مختلف استان و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه را از راهکارهای اجرایی برای توسعه ترانزیت در شرق کشور دانست.

وی نداشتن جاده‌های دوبانده، خط راه آهن شرق کشور، عدم وصل شدن آنتنی، خشکسالی‌ها و فقدان زیرساخت‌های لازم را از مهم‌ترین مشکلات ترانزیت محور شرق برشمرد.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول