اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

تاریخ دفاع مقدس گیلان تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به جمع‌آوری تاریخ شفاهی دوران جنگ از تدوین تاریخ دفاع مقدس گیلان خبر داد.

تاریخ دفاع مقدس گیلان تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلائی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی گیلان اظهار کرد: میزان اثرگذاری رخدادها و حوادث می‌تواند منشا تغییرات و تحولات در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی نزدیک به یک دهه از عمر انقلاب اسلامی را به خود مشغول کرد، افزود: فضای کشور حدود یک دهه متاثر از دفاع مقدس بوده و موضوع‌هایی مانند شهادت، شجاعت و همدلی مفاهیم جدیدی پیدا کرد.

جلائی استفاده از قابلیت‌های دستگاه‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس را موثر خواند و تصریح کرد: مشکل ساختاری برای گسترش فرهنگ دفاع مقدس در کشور نداریم.

این مسئول، با تاکید بر توجه جدی به شهدا و ایثارگران، گفت: نگاه هنرمندانه به دفاع مقدس باید داشته باشیم و از تمام رویکردهای عاطفی، احساسی و عقلایی در این عرصه استفاده کنیم.

 

تحریف و زیاده‌گویی از معضلات دفاع مقدس است

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، نگاه عقلایی و علمی در دهه چهارم انقلاب نسبت به دفاع مقدس را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تحریف و زیاده‌گویی از معضلات دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس دارای لایه‌های پنهان و آشکار است و نباید آن را تنها در یک زمینه محدود کنیم.

جلائی خواستار بازشناسی لایه‌های سیاسی، اقتصادی و ... دوران دفاع مقدس شد و ابراز داشت: مبنای ارزش‌های دفاع مقدس نباید تضعیف و تخریب شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه جنگ باید درست تعریف شود، یادآور شد: بازکاوی و بازشناسی دوران دفاع مقدس بسیار مهم است و اولویت فعالیت‌ها باید معطوف به جمع‌آوری تاریخ شفاهی جنگ باشد.

وی، خانواده‌های شهدا را سرمایه‌های گرانبها توصیف کرد و افزود: با به میدان آوردن خانواده شهدا باید گزارش جنگ به جوانان را آغاز کرد.

جلائی با تاکید بر گذر از تجلیل و ورود به عرصه تولید و تحقیق در دفاع مقدس، اذعان کرد: توجه جدی به فعالیت‌هایی که دارای افق در اهداف هستند، ضرورت دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به احداث پارک موزه در این استان اشاره کرد و بیان داشت: مدیران در این زمینه باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه 57 شهید گمنام در 13 نقطه گیلان به خاک سپرده شده‌اند، تصریح کرد: این مناطق می‌تواند مرکز بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی باشد.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول