اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همدان مهیای استقبال از یادگار دفاع مقدس می‌شود

خبرگزاری فارس: همدان مهیای استقبال از یادگار دفاع مقدس می‌شود.

همدان مهیای استقبال از یادگار دفاع مقدس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، جلسه نشست اعضای ستاد تجلیل از شهید گمنام در همدان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور دستگاه‌های ذیربط و به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان تشکیل شد به موضوعاتی چون؛ برنامه استقبال از پیکر شهید از ستاد معراج شهدا در تهران توسط جمعی از علاقمندان همدانی، مراسم وداع در همدان، کبودراهنگ، لالجین و روستاهای تابعه و دیگر درخواست‌های صورت گرفته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: چهل و چهارمین پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس با هدف تقویت انس و توسل مردم شریف استان به مقام شهدا به ویژه جوانان در روز چهارم اردیبهشت وارد همدان می‌شود تا در کنار شهدای گمنام دیگر که در 9 یادمان استان آرمیده‌اند قرار گیرد.

محمدجواد زمردیان افزود: در شرایط کنونی جامعه امروز که دشمنان به اشکال و شیوه‌های مختلف برای بحران‌سازی و به التهاب کشیدن جامعه حرکت می‌کنند چنین حرکت‌های زیربنایی همانند؛ تشییع شهید گمنام، اردوهای راهیان نور، برگزاری یادواره‌های شهدا و بازدیدهای مردمی از باغ موزه دفاع مقدس همه و همه از جمله اتفاقات مبارکی است که همواره فضای جامعه را به عطر حضور، نام و یاد شهدا عطرآگین و ما را در استمرار فعالیت‌های حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیش از پیش مهیا می‌سازد.

وی اعلام داشت: این شهید 19 ساله گمنام عزیز مربوط به عملیات قدس 5 از منطقه غرب هور الهویزه است که در اقدامی کم نظیر جوانان و عاشقان همدانی برای استقبال از این شهید در قالب یک کاروان با هفت دستگاه اتوبوس به ستاد معراج شهدای مرکز اعزام می‌شوند تا در معیت شهید در تاریخ چهارم اردیبهشت به استان عزیمت و در کنار دیگر برنامه‌های شهید حضور یابند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان یادآور شد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم در منزلت این شهید گمنام با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تعداد 85 فعالیت در 9 بخش و در قالب شش کمیته انجام می‌شود که اکنون در این ستاد 11 برنامه در نظر گرفته شده که برای مراسم تشییع و تدفین این شهید مورد بررسی قرار می‌گیرد و این 11 برنامه در قالب ستادهای شهرستانی انجام می‌شود.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه در ادامه گفت: توسعه و پیشرفت مملکت، همچنین امنیتی که در حال حاضر بر کشور حاکم است همه را مدیون و مرهون خون پاک شهدا هستیم و هر چه در این حوزه فعالیت کنیم باز هم کم است.

امیرمنصور ونک افزود: یک گروه از پایگاه هوایی شهید نوژه برای تحویل پیکر مطهر شهید به تهران می‌روند و بعد از برگزاری مراسم و اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده برای استقبال و وداع با شهید که در همدان و لالجین برگزار می‌شود مهیا می‌شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز بیان داشت: ورود این شهید به استان، فرصت عرفانی است که برای استان مهیا شده است.

علی‌اکبر فامیل کریمی تصریح کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و عظمت حضور مردم در مراسم استقبال از پیکر شهید گمنام در راستای اطلاع‌رسانی هر چه سریع‌تر و بهتر تلاش شود تا به فضل الهی با حضور پیکر یک شهید، استان متحول شود.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید از ابتدای درب ورودی پایگاه در روز ششم اردیبهشت آغاز می‌شود.

انتهای پیام/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول