اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشییع پیکر شهدای گمنام

عطر2 آلاله دوران هشت سال دفاع مقدس تبریز را بهشتی کرد

خبرگزاری فارس: در سالروز شهادت فاطمه (س) پس از سال‌ها فراق و دوری، پیکر پاک دو تن از سرداران قبیله خورشید آمدند، دلاور مردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی، یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمینگاه‌های خطر گذشتند.

عطر2 آلاله دوران هشت سال دفاع مقدس تبریز را بهشتی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس در تبریز، ظهر امروز فضای شهر تبریز با رجعت پیکر پاک 2 حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای معلی شد و حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخار بزرگ بر امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه، ایثار جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

ظهر امروز در آیین باشکوه تشییع پیکر دو شهید گمنام هشت دوران دفاع مقدس که از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز بر دوش امت شهیدپرور تبریز بدرقه شدند، فضای معنوی و ملکوتی خاصی به تبریز بخشیده شد.

مردم تبریز به ویژه جوانان با حضور گسترده خود و شرکت در آیین سینه‌زنی و مداحی بار دیگر با آرمان‌های شهدای گلگون کفن دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.

رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است

علی‌اکبر پورجمشیدیان فرمانده سپاه عاشورا در مراسم تشییع این شهدا در میدان شهدای تبریز با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، گفت: راه‌حل تمام معضلات کشور حفظ فرهنگ شهادت بوده و باید ملت ایران به ویژه جوانان به آرمان و اهداف شهدا توجه و عنایت بیشتری داشته باشند.

وی، خطاب به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و اساتید آن اظهار کرد: مبادا در محیط دانشگاه کاری بشود که حرمت این دو شهید شکسته شود.

پورجمشیدیان تصریح کرد: از امروز این دانشگاه زیارتگاه است و شما اساتید و دانشجویان باید ادامه‌دهنده راهی باشید که این دو جوان غیور در پیش گرفته بودند.

وی با تاکید بر حفظ فرهنگ شهادت در میان اقشار مختلف جامعه بیان داشت: رسالت عصر حاضر حفظ فرهنگ شهادت است و باید بدانیم که راه‌حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترویج این فرهنگ است.

بر پایه این گزارش، مراسم تشییع پیکر این دو شهید گمنام با همراهی مارش نظامی گروه موزیک لشکر 31 عاشورا و ادای احترام برگزار شد تا جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان ناگفته‌ها و درد دل‌های خود را با شهدا در میان بگذارند و بر ادامه راه شهدا تاکید ورزند.

در مراسم تشییع این شهیدان که آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، فرمانده سپاه عاشورا، فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان، تعدادی از نمایندگان مردم تبریز در مجلس، فرمانده نیروی انتظامی استان، فرماندار تبریز، روحانیت و مردم همیشه در صحنه تبریز حضور داشتند، پس از اقامه نماز توسط امام جمعه تبریز، پیکر پاک سرداران قبیله خورشید با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و مسئولان پس از تشییع از میدان شهدا تا میدان ساعت برای دفن به دانشگاه آزاد اسلامی منتقل شدند.

حاشیه مراسم تشییع آلاله‌های دوران دفاع مقدس

- جوانان با نثار دسته گل بر روی تابوت شهدا، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

- تشییع‌کنندگان دلنوشته‌های خود را بر روی تابوت نوشته و از شهدا تقاضای شفاعت در روز قیامت می‌کردند.

-تعداد زیادی از عکاسان و فیلمبرداران نیز با حضور در میان جمعیت انبوه تشییع‌کننده، با تهیه عکس و فیلم، این بیعت دوباره با آرمان شهدا را به تصویر کشیدند.

- حضور کمرنگ مسئولان و مدیران در مراسم تشییع شهدا که پست و مدیریت خود را مدیون خون شهدا و رزمندگان هستند، جای سئوال برای همگان بود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول