اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت ام‌ابیها

تشییع پیکر 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز شهادت ام‌ابیها دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر 11شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس در شهرهای استان اردبیل تشییع و تدفین شد.

تشییع پیکر 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز و در آیینی با شکوه با حضور امت شهید‌پرور شهرهای مشگین‌شهر، بیله‌سوار و نمین برگزار شد پیکر مطهر این شهدای والا مقام به سمت آرامگاه ابدی تشییع و به خاک سپرده شد.

در مراسمی که در شهرستان مشگین‌شهر و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و آحاد امت شهید‌پرور برگزار شد پیکر مطهر پنج شهید گمنام با همراهی خوب مردم تا پارک سرباز این شهر تشییع و در این منطقه بعد از برپایی نماز میت به خاک سپرده شد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با یادآوری اینکه شهدای گمنام ما  بی‌نام و نشان نیستند، اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی افتخار و سند ماندگاری نظام ما هستند و هیچ وقت صلابت و شجاعت آنها در دفاع از میهن پاک اسلامی‌مان فراموش نمی‌شود.

حجت‌‌الاسلام غلامرضا باوقار از شهدای گمنام به عنوان افتخار‌آفرینان واقعی این کشور و تداعی‌کنندگان عزت و بالندگی واقعی یاد کرد و گفت: شهادت نام آوازه‌ای است که نیاز به نام و نشان ظاهری و دنیوی ندارد.

وی با بیان اینکه چند روزی است دیار سبلان و مردان غیرتمند این سرزمین پاک میزبان این پرستو‌های عاشق بال و پر سوخته هستند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران تنها به واسطه این راد‌مردی‌هاست که امروز در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح در تمام حوزه‌ها ایستاده است.

* تشییع و تدفین سه شهید گمنام در بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام در خطه مرزی بیله‌سوار نیز پیکر سه شهید سرفراز دوران دفاع مقدس با حضور با شکوه اهالی این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند پیکر این شهدا در پارک تپه نرگس این شهرستان به خاک سپرده شد.

امام جمعه این شهرستان با بیان اینکه دنیا همچنان به عظمت و صلابت فرزندان عاشق شهادت این سرزمین در حیرت و تعجب است از دیار مقاوم بیله‌سوار به عنوان پاسبانان اصلی ارزش‌های اعتقادی و باورهای اسلامی یاد کرد.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی مدافعان اسلام را مظلومان روزگار اما عزت‌آفرینان واقعی توصیف کرد و بیان داشت: اگر امریکا و دیگر شیاطین روزگار در برابر ملت ما تعظیم و تکریم می‌کنند تنها به خاطر افتخاراتی است که در جنگ هشت ساله و دوران سازندگی و آبادانی کشور به دست آورده‌ایم.

وی با تسلیت ایام شهادت بزرگ بانوی فداکار اسلام صدیقه طاهره تصریح کرد: مظلومیت زهرای اطهر در جای جای تاریخ اسلام نمایان است و آن حضرت با همراهی شایسته همسر با‌وفایش علی (ع) توانست یک نمایشگاه حقیقی از بردباری، صبر و شکیبایی را نشان دهد.

* نمین در شوق شهدا بیقرار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مراسم تشییع و تدفین سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس که اغلب در منطقه عملیاتی یگان‌ها و گردان‌های آذری زبان به دست آمده است در خیل عظیم عاشقان و رهروان شهدا تا منزلگاه ابدی تشییع و تدفین شدند.

در این مراسم که در پارک جنب شهرداری نمین انجام شد امام جمعه شهرستان نمین جای جای ایران را پر از عطر شهادت، ایثار و گذشت معرفی کرد و اظهار داشت: ایران قطعه‌ای از سرزمین پاک و دلاور‌خیزی است که مردان مرد در آن عزت و شوکت آفریدند.

حجت‌الاسلام علی رحیمی گفت: کمتر کسی باور می‌کرد که ایران اسلامی ما بعد از گذشت سه دهه در سایه فداکاری جوانانش در نقطه اعتلای عزت و عظمت باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در تمامی این برنامه‌ها بعد از تشییع، تدفین و خاکسپاری شهدا آیین عزاداری در سوگ بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) نیز برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول