اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان عنوان کرد

کاهش سن مصرف و فروش مواد مخدر در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کاهش سن مصرف و فروش مواد مخدر در این استان خبر داد.

کاهش سن مصرف و فروش مواد مخدر در گیلان

محمد حسین کارگرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت میزان کشف تریاک در فروردین امسال را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 100 درصد افزایش عنوان کرد و اظهار داشت: حشیش، شیشه و ... به ترتیب در رده‌های بعدی کشفیات موادمخدر استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه گیلان بیشترین مصرف تریاک را دارد، به نقاط آلوده استان اشاره کرد و افزود: ایستگاه ایست و بازرسی لوشان، چابکسر و آستارا به ترتیب در اولویت نقاط آلوده به لحاظ کشف مواد مخدر در استان محسوب می‌شوند.

این مسئول، گروه سنی مصرف‌کنندگان و فروشندگان مواد در استان را 15 سال به بالا ذکر کرد و گفت: طبق آمار موجود 30 درصد از افراد 15 تا 30 سال، 50 درصد افراد 30 تا 45 سال، 18 درصد افراد 45 تا 60 سال و دو درصد افراد 60 سال به بالا خریدار و فروشنده مواد مخدر در گیلان هستند.

وی درباره طرح‌های اجرا شده پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان، اذعان کرد: پاکسازی نقاط آلوده از جمله اقدام‌های پیشگیرانه پلیس مبارزه با مواد مخدر در گیلان بوده که تا پایان فروردین امسال سه مرحله از آن اجرایی شده است.

کارگرنیا با تاکید بر نقش موثر خانواده‌ها در پیشگیری از مصرف مواد مخدر بین فرزندان، تصریح کرد: اگر خانواده‌ها به سئوالات فرزندان خود درباره مواد مخدر پاسخ ندهند و شبهات ذهنی آنان را برطرف نکنند به طور یقین فرزندانشان پاسخ غلط را از دوستان ناباب خود می‌گیرند.

انتهای پیام/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول