اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان خبر داد

مرگ 114 نفر گیلانی بر اثر اعتیاد

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی گیلان از مرگ 114 نفر بر اثر اعتیاد در این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: مرگ این افراد بر اثر اعتیاد 15.2 درصد رشد داشته است.

مرگ 114 نفر گیلانی بر اثر اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریبرز آیتی‌فیروزآبادی پیش از ظهر امروز در جلسه پزشکی قانونی استان اعتیاد را یکی از دلایل مرگ انسان‌ها دانست و اظهار کرد: سال گذشته 114 نفر در گیلان به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

وی، ادامه داد: این رقم در مقایسه با سال 89 که تعداد فوت شدگان ناشی از اعتیاد 99 نفر بود، 15.2 درصد افزایش یافته است.

این مسئول، 109 نفر از معتادان تلف شده را مرد و پنج نفر زن عنوان کرد و افزود: این افراد بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان باختند در حالی که در سال 89، تعداد مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در این استان 95 نفر و زنان چهار نفر بودند.

وی، از افزایش مرگ بر اثر برق گرفتگی در گیلان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته 19 نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 89 به میزان 46 درصد افزایش داشته است.

آیتی‌فیروزآبادی با اشاره کمبود شدید نیروی انسانی در پزشکی قانونی ابراز کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده و اخذ 45 پست سازمانی و مجوز استخدامی از استان در قالب پزشک، کارشناس و کارمند به صورت پیمانی و قراردادی و نیز جذب نیروهای طرحی و وظیفه در حوزه معاینات، آزمایشگاه و سالن تشریح و... تا حدودی مشکلات کمبود نیروی انسانی پزشکی قانونی استان برطرف شده‌ است.

وی، راه‌اندازی کمیته تعیین دلیل فوت برای بررسی پرونده‌های ارسالی از طرف پزشکان، تعیین فوت و تحلیل ارتباط نتایج آزمایشات و مشاهدات بالینی را از جمله طولانی شدن زمان پاسخ‌دهی و تعیین دلیل فوت در گیلان دانست.

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان، کسری شدید اعتبارات به ویژه اعتبارات هزینه‌ای را از مشکلات پزشکی قانونی گیلان عنوان کرد و متذکر شد: اعتبارات پزشکی قانونی استان در ابتدای سال گذشته نسبت به سال 89 تنها 12 درصد افزایش داشت و اعتبار استانی برای هزینه کرد بسیاری از اسناد کافی نبود و در این زمینه مکاتبات و رایزنی‌های بسیاری با مسئولان استان انجام گرفت که در نهایت موجب افزایش مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای در پایان سال شد.

وی در باره پروژه‌های سال جاری پزشکی قانونی گیلان بیان کرد: پیگیری احداث پروژه آزمایشگاه و سالن تشریح در سایت لاکان رشت که از پروژه‌های ملی محسوب می‌شود از برنامه‌های جدی در سال جاری است.

آیتی‌فیروزآبادی، تکمیل احداث سالن تشریح پزشکی قانونی بندر انزلی، صومعه‌سرا و رودبار، ادامه روند توسعه نیروی انسانی و تبدیل وضعیت نیروهای موجود از قراردادی به پیمانی با رایزنی مسئولان استان و.... را از جمله پروژه‌های سال جاری این اداره کل عنوان کرد.

ا‌نتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول