اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

کاهش 26.7 درصدی مرگ ناشی از اعتیاد در فارس

خبرگزاری فارس: در سال گذشته 242 نفر در استان فارس به دلیل سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با سال 1389 که تعداد فوت‌شدگان ناشی از اعتیاد 330 نفر بود، 26.7 درصد کاهش یافته است.

کاهش 26.7 درصدی مرگ ناشی از اعتیاد در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی‌ قانونی استان فارس، در سال 90 در این استان 224 مرد و هشت زن بر اثر سو‌‌مصرف مواد مخدر جان باختند در حالی که در سال 89، تعداد مردان فوت شده بر اثر اعتیاد این استان 321 نفر و تعداد زنان 9 نفر بوده ‌است.

به گزارش فارس، چهره نامیمون اعتیاد همواره در بخش‌هایی از استان فارس و به‌ویژه شهرستان شیراز مشهود است که گاهی با جان باختن برخی از معتادان در سطح شیراز به‌ویژه در قبرستان قدیم و فعلی این شهر این زشتی و پلشتی پررنگ‌تر ظاهر می‌شود.

وسایل تزریق مشترک و آلودگی آن‌ها به انواع بیماری‌های واگیردار از جمله عوامل این‌گونه مرگ‌ و میرها هستند که صحنه‌های چندش‌آوری را در نقاطی از شهر به نمایش می‌گذارند.

در تعدادی از قهوه‌خانه‌ها و اطراف آن‌ها معتادانی مشاهده می‌شوند که توامان با جوانان و حتی نوجوانانی که به صورت تفننی اقدام به کشیدن قلیان می‌کنند، از سرنوشت شومی برای آنان خبر می‌دهد که جبران خسارت‌های آن برای کشور و خانواده‌ها نه تنها سخت بلکه در واقع غیرممکن است.

با بررسی‌های متعدد صورت گرفته می‌توان قلیان را پیش‌درآمدی بر اعتیاد دانست که در این زمینه نه تنها داد و فریادهای مردم و خانواده‌ها، بلکه سخنان جدی و هشداردهنده امام جمعه محترم این شهر نیز کارساز نشد و مسئولان ذی‌ربط هر کدام برخورد با این قهوه‌خانه‌ها را به عهده دیگری می‌اندازد و به راحتی از مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

معلوم نیست کی باید این مکان‌هایی که جوانان را مستعد پذیرش مواد افیونی می‌کنند، تعطیل و تبدیل به مراکز مفید و سودمند به حال مردم شوند.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول