اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اواخر اردیبهشت‌ماه 91

بزرگ‌ترین مرکز درمان اجباری اعتیاد مشهد افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی گفت: اواخر اردیبهشت‌ماه 91 بزرگ‌ترین مرکز درمانی اجباری اعتیاد مشهد با ظرفیت 500 نفر در هر دوره در ابتدا جاده کلات افتتاح می‌شود.

بزرگ‌ترین مرکز درمان اجباری اعتیاد مشهد افتتاح می‌شود

ماشاءالله صادقی صبح امروز در حاشیه همایش منهای زندگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: دولت در مورد اعتیاد بودجه بسیاری را هزینه می‌کند اگر افراد معتاد در جامعه رو به افزایش باشد در این صورت دچار خسارت جبران‌ناپذیری می‌شویم به همین منظور برنامه‌های خاصی برای پیشگیری در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های اعتیاد حاشیه‌نشینی است، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های پیش‌گیری که برای محیط خانواده در نظر گرفته‌ایم در اولویت نخست خانوادهایی که در حاشیه‌های شهر زندگی می‌کنند، در ردیف نخست قرار گرفته است و در این زمینه برنامه‌های خاصی طریق مشاوران روحانی و خیریه‌ها و انجمن‌ها ترتیب داده شده است که به این خانواده‌ها آموزش لازم داده شود.

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه پیش‌گیری را در محیط آموزشی از دوره راهنمایی آغاز کرده‌ایم و این برنامه‌ها تا مقطع دبیرستان و دانشگاه ادامه می‌یابد تا این اقدام مؤثر واقع شود.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی با اشاره به این که اقدامات پیشگیری در محیط‌های خوابگاهی دانشگاهی نیز آغاز شده است، افزود: در محیط دانشگاه‌ها به ترویج مواد مخدر سنتی نمی‌پردازند بلکه به بهانه‌های واهی مانند تقویت حافظه و هوشیاری شب امتحان مواد مخدر صنعتی را به دانشجویان می‌دهند که در این زمینه جلسات آگاهی‌سازی فراوانی برگزار شده است.

صادقی گفت: یکی دیگر از اقدامات پیش‌گیری در محیط کاری اعم از نظامی و غیرنظامی انجام می‌شود زیرا قشرهای متفاوتی را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برنامه پاک‌سازی در محلات پایین شهر که تراکم جمعیت زیادی دارند انجام می شود، تصریح کرد: این عملیات به ویژه در مناطق آلوده سطح شهر مانند نقاطی از همت‌آباد و بخشی از شهید رجایی و قسمتی از سیدی و نقاطی از نوده انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر معضل مواد مخدر در استان خراسان‌رضوی 18 سازمان در ارتباط هستند که زیر نظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند و در حال حاضر خوبی در بین مسئولان برای ریشه‌کن کردن اعتیاد ایجاد شده است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی با اشاره به توضیح ماده 16 گفت: دولت موظف است که در مناطق مورد نیاز مراکز درمانگاهی اجباری دایر کند و معتادانی که خود معرف برای درمان نیستند را با هم‌یاری نیروی انتظامی جمع‌آوری کند و در دورهای 3 ماه در این مرکز درمان کند.

صادقی افزود: در دورهای 3 ماه درمان به آنها مهارت‌آموزی داده می‌شود و بر این اساس خانه‌های بین‌راهی در مشهد برای معتادان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون پیش‌بینی شده است که 5 درصد مسکن مهر بدون نوبت به معتادان بهبود یافته تعلق بگیرد، افزود: زمانی این قانون برای آنان در نظر گرفته می‌شود که مشخص شود فرد به خانواده و زندگی برگشته باشد و بهبود یافته باشد.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی تصریح کرد: اقدام دیگر شورای هماهنگی و سازمان زندان‌ها آماده‌سازی اردوگاه چناران است که تا اواخر فصل بهار افتتاح می‌شود و به منظور جداسازی زندانیان مواد مخدر از دیگر زندانیان است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول