اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر مطرح کرد؛

نیاز بوشهر به سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد ریالی در بخش آب

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: برای اجرای تعهدات سفر سوم دولت در بخش آب، در طول برنامه پنجم توسعه باید هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

نیاز بوشهر به سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد ریالی در بخش آب
شاپور رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در ماده 140 برنامه پنجم توسعه موضوع مدیریت یکپارچه آب مطرح شده و از بخش‌های مهم نیز محسوب می‌شود.
وی افزود: در 32 دشت موجود در استان بوشهر 17 محدوده مطالعاتی تخصیص آب ندارند اما براساس قانون سه میلیون متر مکعب آب در بخش شرب اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: در ماده 141 قانون برنامه پنجم توسعه افزایش بهره‌وری در بخش آب کشاورزی مطرح شده و یکی از راهکارهای آن صدور سند بهره‌برداری آب برای تمام حق‌آبه‌داران و دارندگان مجوز تخصیص آب و گسترش شبکه‌های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی اراضی سدهای احداث شده است.
رجایی گفت: در ماده 142 نیز تقویت بازارهای محلی و منطقه‌ای و توجه به ارزش آب و ضمانت خرید آب با قیمت توافقی با پرداخت یارانه مطرح شده است.
وی بیان کرد: براساس ماده 143 برنامه پنجم توسعه اگر بتوانیم راندمان آبیاری را به حداقل 40 درصد برسانیم بخش قابل توجهی از مشکلات آب صنعتی و شرب استان بوشهر حل می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: دو هزار و 190 کنتور حجمی در استان خریداری شده که دو هزار و 92 کنتور حجمی و 82 کنتور هوشمند نیز نصب شده است.
رجایی گفت: از 13 هزار چاه آب در استان بوشهر دو هزار و 100 چاه دارای کنتور حجمی بوده و 11 هزار چاه فاقد کنتور است.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع 13 هزار حلقه چاه برقی سه هزار حلقه چاه برقی است، ضمن اینکه برقی کردن چاه‌های کشاورزی از معضلات وزارت نیرو محسوب می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول