اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی مطرح کرد:

نیاز 350 میلیارد ریالی طرح آبرسانی به بجنورد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: برای تکمیل طرح آبرسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره به350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نیاز 350 میلیارد ریالی طرح آبرسانی به بجنورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، "علیرضا عامری" گفت: طرح آبرسانی به بجنورد از این سد تاکنون 81 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی مجموع اعتبار اختصاص یافته برای این طرح را تاکنون 550 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در لایحه بودجه سال جاری مبلغ 158 میلیارد ریال اعتبار طرح‌های تملک دارایی برای طرح آبرسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره اختصاص یافت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: برای تکمیل این طرح حدود 350 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است که اگر اعتبار مورد نیاز در سال جاری و سال آینده اختصاص یابد طرح آبرسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در شهریورماه سال 1391 به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: مدت زمان قرارداد اولیه طرح در زمان آغاز عملیات اجرایی 30 ماه تعیین شده بود که این مدت با توجه به کمبود اعتبارات اختصاصی تمدید شده است. طرح آبرسانی بجنورد شامل 48 کیلومتر خط انتقال با 740 متر اختلاف ارتفاع پمپاژ آب از سد شیرین‌دره تا شهر بجنورد، چهار ایستگاه پمپاژ، تجهیزات تصفیه خانه آب و یک مخزن 30 هزار متر مکعبی است که لوله‌گذاری بیش از 63 درصد خط انتقال انجام شده، مخزن 30 هزار متر مکعبی 90 درصد و تاسیسات تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ نیز 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
طرح ملی آبرسانی به بجنورد برای تامین آب جمعیت شهر بجنورد تا افق 1410 پیش بینی شده است و با بهره‌برداری از این طرح سالانه 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب مورد نیاز شهر بجنورد و روستاهای اطراف مسیر خط انتقال از سد شیرین دره تامین خواهد شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول