اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار هرمزگان عنوان کرد

تأمین آب شرب 500 روستا با تانکر/ نیاز به اعتبارات بیشتر در آب‌رسانی روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با بیان اینکه طی سال‌ گذشته اعتبارات خوبی به این شرکت اختصاص یافته، گفت: در حال حاضر آب شرب 500 روستا در این استان با تانکر تأمین می‌شود.

تأمین آب شرب 500 روستا با تانکر/ نیاز به اعتبارات بیشتر در آب‌رسانی روستایی

عبدالحمید حمزه‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: می‌توان سال جاری را سال شکوفایی و بهره‌برداری از ده‌ها "پروژه مهم" در بخش آب روستایی هرمزگان نام نهاد.

حمزه‌پور ادامه داد: هر چند اعتبارات ویژه و بی‌سابقه‌ایی در بخش آب روستایی استان تحقق یافته، اما هرمزگان به دلایل شرایط اقلیمی هم‌چنان با مشکلات آبی دست و پنجه نرم می‌کند و از همین‌رو نیازمند استمرار تخصیص اعتبارات در سال جاری است.

این مسئول با بیان اینکه آب‌رسانی به روستاهای استان هرمزگان نیازمند 3 هزار میلیارد ریال اعتبار است، ابراز داشت: براساس برآوردهای انجام شده در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز می‌توان مشکل 220 روستای بالای 20 خانوار و 400 روستای زیر 20 خانوار در بخش آب و هم‌چنین دارای شبکه انتقال آب فرسوده و نامتناسب با نیاز جمعیتی را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم هرمزگان به ویژه روستاییان به علت خشک‌سالی با کمبود آب و بارندگی روبه‌رو هستند، افزود: آب‌رسانی به 500 روستای هرمزگان به صورت سیار و هم‌چنین آب‌رسانی به 300 روستای هرمزگان با جیره‌بندی انجام می‌شود.

حمزه‌پور به مردم هرمزگان توصیه کرد: همکاری‌های لازم را برای به حداقل رساندن و کاهش تبعات خشک‌سالی با صرفه‌جویی، مصرف بهینه آب و مدیریت مصرف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان داشت: هرمزگان دارای یک هزار و 829 روستاست که به دلیل کاهش منابع آبی و خشک‌سالی‌های پی در پی هم‌اکنون تعداد 500 روستا از این تعداد با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

این مسئول افزود: در سال گذشته با توجه ویژه دولت اعتبارات قابل توجهی با رشد 260 درصدی نسبت به سال‌های گذشته به بخش آب روستایی هرمزگان تخصیص داده شد که با این اتفاق خوب شرکت آبفار توانست پروژه‌های آب‌رسانی مهمی را آغاز و در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بر زمین مانده از سال‌های پیش اقدام کند.

هرمزگان به دلیل کمبود میزان بارندگی‌ها یکی از استان‌های کم‌آب کشور به شمار می‌رود.

میانگین بارندگی طی دو دهه اخیر در این استان به حدی کاهش پیدا کرده که بسیاری از دشت‌های این هرمزگان به دلیل کاهش میزان منابع آبی از طرف دستگاه‌های مربوطه به عنوان دشت‌های بحرانی معرفی شده است.

استفاده از آب ‌شرین‌کن‌ها موضوعی است که طی سال‌های اخیر در این استان به طور ویژه‌تری در دستور کار دستگاه‌های تأمین آب شرب قرار گرفته است.

پراکندگی روستاهای این استان و فاصله‌های قابل توجه آنها از یکدیگر علت دیگر پر هزینه بودن اجرای طرح‌های آب‌رسانی روستایی در این استان اعلام می‌شود.

بیش از 50 درصد جمعیت هرمزگان در روستاهای این استان ساکن هستند.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول