اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم:

شبکه توزیع آب شرب روستای فردو اصلاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم گفت: به زودی عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستای فردو به طول 13 کیلومتر آغاز می‌شود.

شبکه توزیع آب شرب روستای فردو اصلاح می‌شود

حسن ایزانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته نگاه به پروژه‌های آبرسانی نگاه توسعه‌ای بوده و این نگرش سبب شد تا کمتر به نگهداری از شبکه‌ها توجه شود.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود آب که در استان قم وجود دارد، چالش‌هایی در این زمینه با توجه به فرسودگی شبکه‌ها ایجاد شده که سرعت استهلاک را در شبکه‌های آبرسانی بالا برده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم عنوان داشت: اعتباراتی که در طی سال‌های گذشته هزینه شده کافی نبوده است و 30 درصد کل اعتبارات عمرانی به بحث نگهداری اختصاص یافت.

ایزانلو بیان داشت: از هزار و 200 کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی 40 درصد مستهلک هستند که سالانه لازم است 50 کیلومتر از این شبکه‌ها تعویض شود.

وی با بیان اینکه امسال به منظور تغییر شبکه اعتبار خوبی برای روستای فردو تخصیص یافته است، عنوان داشت: در این روستا خط شبکه توزیع به طول 13 کیلومتر با سایزهای مختلف اصلاح می‌شود، همچنین ترمیم و اصلاح مخزن‌های آب شرب روستای فردو با تعویض 903 انشعاب همراه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم عنوان داشت: اعتبار تخصیص داده شده یک میلیارد تومان است.

به گفته ایزانلو، این پروژه طبق تفاهمنامه طی دو سال اجرایی می‌شود اما با توجه به پیش‌بینی کارشناسان  اجرای آن در 15 ماه صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: کاهش آمار و حوادث اتفاقات در شبکه توزیع، افزایش عمر تاسیسات آبرسانی روستایی و توزیع پایدار و عادلانه آب در روستاها از جمله پیامدهای اجرای این قبیل پروژه‌ها است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول