اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

دانشگاه بهترین محل برای شناساندن اهل بیت به جوانان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برای همه انسان‌ها می‌‌تواند الگو باشد و بیان مطالب مذهبی در دانشگاه‌ها مؤثر است زیرا بهترین محل برای شناساندن اهل بیت به جوانان، دانشگاه است.

دانشگاه بهترین محل برای شناساندن اهل بیت به جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مرتضی موسی‌خانی در مراسم اختتامیه نمایشگاه "قصه برگ و باد خزان" در سخنانی با تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه اظهار کرد: مطمئناً برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند زمینه شناخت بیشتر دانشجویان را با زندگی اهل بیت (ع) فراهم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: با یادگیری و عمل کردن به احکام قرآن و سنت پیامبر (ص) می‌توان خود را  پیرو راستین اسلام معرفی کرد و زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)  به عنوان دو انسان کامل می‌تواند برای همه انسان‌ها الگو باشد.

وی با تأکید بر رسیدن به مرحله باور در انجام هر کاری، یادآور شد: اگر نسبت به ائمه اطهار (ع) به شناخت و باور برسیم تمام حرکات و اعمال‌ در مسیر تعالی و قرب الهی قرار می‌گیرد.

موسی‌خانی دین اسلام را دین حقیقت، درستی و راستی دانست و خاطرنشان کرد: جهان‌بینی توحیدی برای تکامل انسان است و با اجرای احکام دین اسلام و توسل و پیروی از اهل بیت (ع) به عنوان الگوهای کامل می‌توان جامعه آرمانی داشت.

وی افزود: در دنیایی که متأسفانه هر روز پرداختن به ظواهر بیشتر می‌شود، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی که آثار فرهنگی مطلوبی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند، یک حرکت ارزشمند محسوب می‌شود.

موسی‌خانی سپس به تأکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر نقش و کارکرد مهم دانشگاه در انسان‌سازی اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) دانشگاه را کارخانه انسان‌سازی می‌دانستند و مقام معظم رهبری نیز بر کارکرد و تأثیر دانشگاه در جامعه بارها تأکید کرده‌اند، به همین دلیل دانشگاه از بهترین مکان‌ها برای شناساندن  تعالیم اسلام و اهل بیت (ع) است.  

در پایان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از مسئولان و عوامل اجرایی برگزاری این نمایشگاه با اهدای لوح، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول