اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

اشاعه فرهنگ در دانشگاه‌ها، عزم جدی همه مسئولان را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: اگر بخواهیم دانشگاهی عاری از فرهنگ‌های غلط داشته باشیم، باید همه مسئولان دست در دست هم دهند تا فرهنگ ناب اسلامی به نحو احسن در دانشگاه‌ها اشاعه پیدا کند.

اشاعه فرهنگ در دانشگاه‌ها، عزم جدی همه مسئولان را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، استان قزوین با پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی جزو استان‌هایی است که از حیث تعداد دانشجو و دانشگاه با توجه به مساحت کم‌ آن رتبه نخست کشور را داراست.

مجاورت استان قزوین با استان تهران، کمبود دانشگاه و تراکم جمعیت جوان در استان‌های تهران، البرز و گیلان سبب شده است تا جوانان این استان‌ها مسافت دو ساعت و کمتر از آن را از شهرهای خود تا قزوین برای تحصیل در دانشگاه‌های مطرح استان قزوین بپیمایند.

حضور اقوام مختلف با خرده فرهنگ‌های متفاوت در محیط‌های دانشگاهی قزوین که پیشینه فرهنگی و دینی عمیقی در تاریخ ایران پس از اسلام دارد، سبب شده تا ضرورت توجه و دقت به مقوله فرهنگ در این استان و به خصوص محیط‌های دانشجویی بیش از پیش مورد توجه و زیر ذره‌بین منتقدان قرار گیرد.

گاهی در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کوچک و بزرگ این استان مشاهده می‌شود که به علت نبود برنامه‌ریزی مدون در بحث فرهنگ در سطح کلان کشور شاهد بداخلاقی‌ها و بد فرهنگی‌هایی می‌شویم که مقصر اصلی آن متولیان فرهنگی کشور هستند.

بی‌تردید راهبرد فرهنگی یک دانشگاه را نمی‌توان تنها از اختیارات رئیس و متولیان آن انتظار داشت، بلکه این مهم فرآیندی گسترده است که باید در سطح کلان فرهنگی کشور کالبد‌شکافی شود.

با توجه به هجوم جنگ نرم دشمن در سال‌های اخیر و تأکیدات مقام معظم رهبری به برگزاری هرچه بهتر کرسی‌های آزاداندیشی، در راستای مقابله با دشمن در جبهه جنگ نرم این مهم را می‌رساند که رؤسای دانشگاه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها می‌توانند گام‌های مؤثری را در این راستا بردارند.

بدون شک رشد علمی استان قزوین که از استان‌های بزرگ صنعتی کشور محسوب می‌شود و بازگشت آن به دوران اوج خود که روزگاری پایتخت صفویه بوده است، بدون توسعه مراکز آموزش عالی و ارتباط این مراکز با صنعت میسر نیست.

در پایان ذکر این مطلب اهمیت دارد که همه متولیان فرهنگی در استان قزوین باید با تحقق به منویات مقام معظم رهبری و بهر‌ه‌گیری از گنجینه ارزشمند بسیج دانشجویی که یادگار امام راحل است، رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را برای جلوگیری از اشاعه آنتی فرهنگ‌ها و بداخلاقی‌ها یاری رسانند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول