اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد

یک پله صعود در کسب سهمیه ورود به دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: استان قزوین سال گذشته یک پله در کسب سهمیه ورود به دانشگاه‌های کشور رشد داشته است.

یک پله صعود در کسب سهمیه ورود به دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین اظهار کرد: استان قزوین سال گذشته در کسب سهمیه ورود به دانشگاه‌های کشور یک رتبه پیشرفت داشته است و از رتبه یازدهم به رتبه دهم ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه پنجم توسعه در صورتی که هر سال یک رتبه در کسب سهمیه ورود به دانشگاه‌های کشور رشد داشته باشیم تا پنج سال آینده در بین پنج استان برتر کشور در کسب سهمیه ورود به دانشگاه‌ها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش در صدد توسعه مفاهیم قرآنی و معنویت در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان است، تصریح کرد: در سال‌های جاری برنامه‌های مختلفی را در زمینه‌ ارتقا سطح معنویت دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز بسیاری از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان قزوین حافظان قرآن‌ کریم هستند.

حبیبی با اشاره به هوشمندسازی مدارس بیان کرد: طبق سند بنیادین، ساختار نظام آموزشی باید به سمت فناوری‌های نوین حرکت کند و تمام مدارس شهرستان قزوین هوشمند‌سازی می‌شوند.

* از سال تحصیلی جدید پایه ششم ابتدایی در کشور داریم

وی به تغییر پایه‌های تحصیلی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در سال جاری مقطع ابتدایی از حالت پنج ساله به شش ساله تغییر می‌کند و در سال تحصیلی جدید مدارس کشور پایه‌ اول راهنمایی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تدوین کتاب‌های درسی سال ششم ابتدایی خبر داد و گفت: کتاب‌های درسی پایه ششم ابتدایی تدوین شده‌اند و در سال تحصیلی جدید در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

حبیبی اضافه کرد: هر ساله کتاب‌های دو پایه تحصیلی تدوین می‌شوند تا تحول جدی در عرصه آموزش و پرورش ایجاد شود.

 

* اعزام 12 هزار نفر دانش‌آموز قزوینی به اردوهای راهیان نور

وی با اشاره به اینکه 12 هزار دانش‌آموز در سال گذشته به مناطق جنگی جنوب اعزام شدند، عنوان کرد: در سال گذشته با هدف توسعه فرهنگ جهاد و شهادت 12 هزار دانش‌آموز و فرهنگی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند تا از نزدیک شاهد حماسه‌آفرینی‌های حماسه‌زان کشورمان باشند.

حبیبی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در مناطق هشت سال دفاع مقدس تأثیر روحی زیادی را به همراه دارد، تشریح کرد: مناطق هشت سال دفاع مقدس آثار ارزشمند معنوی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان به همراه داشته است؛ زیرا روح بلند شهدا شهدا تأثیر خود را بر فرزندان و نوجوانان این سرزمین می‌گذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: با اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش، گام‌های بلندی در نظام آموزشی کشور برداشته می‌شود.

حبیبی در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم فرزندان و دانش‌آموزانی را تحویل جامعه بدهیم که شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران باشند تا در پیشگاه ائمه معصومین و شهدا روسفید باشیم.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول