اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیل جزو 10 دانشگاه برتر کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در هدف‌گذاری‌های خود سعی داریم تا پایان برنامه پنجم توسعه دانشگاه محقق اردبیلی را جزو 10 دانشگاه برتر کشور کنیم.

دانشگاه محقق اردبیل جزو 10 دانشگاه برتر کشور می‌شود

مسعود گنجی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این هدف‌گذاری سعی داریم با ارتقای شاخص‌های مهمی همچون کیفیت علمی، تولید مقالات و اختراع و ابتکار‌های مختلف و افزایش رشته‌های کاربردی دانشگاه محقق اردبیلی جزو 50 دانشگاه برتر منطقه بوده که این امر دور از دسترس نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما با جذب اساتید مجرب که جزو بهترین اساتید کشور هستند شاهد حرکت رو به رشد علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های کشور بودیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: در این راستا 15 نفر از اعضای هیئت علمی مجرب و تازه نفس ما جذب دانشگاه محقق اردبیلی شده‌اند که این روند با قوت و قدرت ادامه دارد.

گنجی موفقیت‌های کشورمان را در کسب رتبه اول علمی منطقه قبل از تعهد افق 1404به عنوان چشم‌انداز نظام قابل تحسین توصیف کرد و گفت:‌ هر سال بر این شاخص رو به رشد افزوده می‌شود.

این مسئول با این روند کشورمان در یک جهش واقعی بر اساس اعلام منابع معتبر و موثق دنیا از تولید 18 هزار مقاله به 21 هزار مقاله پژوهشی – کاربردی دست یافته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان داشت: در این بین دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاه‌های برتر دنیا است به گونه‌ای که توانسته‌ایم با تجهیز مراکز متعدد تحقیقاتی و پژوهشی خود یک وضعیت رو به جلو را مهیا کنیم.

گنجی از ثبت 38 اختراع توسط دانشجویان مبتکر و خلاق این دانشگاه خبر داد و گفت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار به حوزه علم و حمایت از پژوهشگران و محققان و همچنین متخصصان رشد علمی با توسعه زیر‌ساخت‌ها رونق گرفته است.

وی نظیر این زیر‌ساخت‌ها را کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تولید فناوری‌های جدید توسط بخش خصوصی اعلام کرد و به خبرنگار فارس یادآور شد: این روند سبب شده تا یک افزایش خوبی را در ارتقای شاخص‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های استان شاهد و ناظر باشیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام اینکه سهم استان از تولید علم 2 درصد کل تولیدات کشور است، ادامه داد: ‌ما معتقدیم برای حرکت رو به رشد در کنار ارتقای وضعیت سخت افزاری و نرم افزاری جذب هیئت علمی مجرب و متخصص، توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و گسترش بازارهای جذب نیروهای متخصص در تلاش هستیم تا با پشتوانه منابع انسانی جوان بتوانیم امر توسعه حقیقی را رقم بزنیم.

گنجی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: این دانشگاه در توسعه و رونق به رشته‌های تحصیلات تکمیلی و جذب دانشجویان متبحر و متخصص در رشته‌های مختلف به مراکز رشد و فناوری‌های جدید سعی کرده است نقش خود را به خوبی در حوزه پیشرفت‌های علمی انجام دهد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول