اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

امروز دانشگاه از ارزش والایی در جامعه برخوردار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرضا گفت: امروز دانشگاه از ارزش والایی در جامعه برخوردار است و حتی مراجع تقلید و نخبگان جامعه از مدرسه و دانشگاه به درجات دینی و علمی رسیده‌اند.

امروز دانشگاه از ارزش والایی در جامعه برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر اظهار داشت: تمام مشکلاتی که در جامعه به وجود می‌آید، به واسطه نداشتن تقوا است و حضرت علی(ع) در این باب فرموده‌اند که تقوای الهی داروی درد دل‌های شماست.

وی ادامه داد: در روایات به طور صریح و در آیات قرآن مجید با اشاره مطالبی در باب صراط بیان شده و انسان‌ها در فردای قیامت برای رسیدن به کانون رحمت الهی باید از صراط مستقیم عبور کنند.

امام جمعه شهرضا با تشریح اهمیت تقوای الهی تصریح کرد: افراد آلوده، مجرم و گناه‌کار هرگز قدرت عبور از این صراط را نداشته چرا که عبور از این صراط از روی جهنم است و تنها اهل تقوی با شایستگی و سربلندی از این صراط عبور می‌کنند.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته به ویژه گرامیداشت روز معلم گفت: فرهنگ دینی در جامعه نشات گرفته از تعلیم و تعلم است.

یعقوبی با اشاره به لزوم گرامیداشت این روز افزود: امروز در کشور خیلی‌ها نان دین را می‌خورند و افرادی هم به برکت دین رشد پیدا کرده‌اند که دلیل آنها را تنها می‌توان در نهاد آموزش و پرورش جست‌وجو کرد.

وی با بیان اینکه لباس روحانیت، لباس معلمی و تدریس در دانشگاه از افتخارات بزرگی است، تأکید کرد: بدون شک پدیدآورندگان این سرافرازی و افتخار، معلمان هستند.

امام جمعه شهرضا با مهم خواندن نقش دانشگاه در جامعه اظهار داشت: دانشگاه‌ها محل بارور کردن استعدادهای نسل جوان هستند و باید در این مراکز اساتیدی به تدریس مشغول باشند که از تعهد بالایی برخوردار باشند، چرا که انحراف می‌تواند این نسل فردای ایران اسلامی را به بی‌راهه هدایت کند.

خطیب جمعه شهرضا با اشاره به تفکیک جنسیتی خواهران و برادران در دانشگاه آزاد شهرضا افزود: یکی از دغدغه‌های پدران و مادران در این برهه فضای نامناسب دانشگاه‌ها است و مطمئناً آنان وقتی از سالم‌سازی محیط دانشگاه‌ها آگاه شدند، رغبت به ثبت‌نام عزیزان خود در این مراکز می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشریح اهمیت احداث دانشگاه دولتی در شهرضا، اضافه کرد: پس از سال‌ها تلاش و کوشش، آرزوی مردم شهرضا درباره تأسیس این دانشگاه به بار نشست و به لطف خدا دانشگاه شهید مدرس شهرضا فعالیت علمی خود را در این سال آغاز کرد، اما متأسفانه شاهد هستیم برخی نمی‌توانند موفقیت این دانشگاه را نظاره‌گر باشند و سعی در کارشکنی و ایجاد اختلاف در مسیر توسعه این دانشگاه دارند که به این افراد نصیحت می‌کنیم دست از لجاجت و خیره‌سری برداشته و به فکر ارتقای این مرکز باشند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول