اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد

لزوم ارتقای شاخص‌های علمی و اسلامی در دانشگاه

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا بر لزوم ارتقای شاخص‌های علمی و اسلامی در دانشگاه تأکید کرد.

لزوم ارتقای شاخص‌های علمی و اسلامی در دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل در مراسم اختتامیه هفته آموزش، با بیان اینکه برخی به ناحق دانشگاه را مورد بی‌مهری و کم‌مهری قرار می‌دهند، اظهار داشت: دانشگاه‌های ما به اثبات رسانده‌اند که در فناوری هسته‌ای، فضایی، سلول‌های بنیادی و تولید علم کشور را در جایگاه نخست قرار داده‌اند.

وی با اشاره به این که برخی می‌گویند "دانشگاه‌ها نه تنها اسلامی نیست بلکه خطر بزرگی برای اسلام و انقلاب عزیز است"، تصریح کرد: این انصاف نیست چرا که اگر اشکالاتی در مدیریت دانشگاه وجود دارد، حق طبیعی خانواده بزرگ دانشگاه است که تذکر بدهند چون هیچ کس بی‌عیب نیست.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه انتقاد و پیشنهاد سازنده باعث پیشرفت امور می‌شود، تصریح کرد: اگر این روند در جریان باشد هیچ اشکالی ندارد اما اگر کل مجموعه‌ای را که بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، باعث اقتدار نظام است، به طور کل زیر سئوال ببرند، درست نیست.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، امنیت معنوی و دانشگاه‌ها امنیت مادی جامعه را تأمین می‌کنند، اذعان کرد: اتحاد بین دانشگاه و حوزه باعث رشد و تعالی کشور می‌شود که در این راستا کسانی که جایگاه دانشگاه را نادیده می‌گیرند، ظلم بزرگی کرده‌اند.

زلفی‌گل با بیان اینکه در حال حاضر اختلاف ما با دنیا اختلاف علمی است و از لحاظ اجتماعی و دینی چیزی کم نداریم، گفت: ایران از نظر تاریخی، تمدنی و دینی بسیار غنی است که در ارتباط با وضعیت علمی نیز به جایگاه اصلی خود می‎رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید بر لزوم تربیت نسل جوان بکوشیم و از جایگاه دانشگاه دفاع کنیم، اضافه کرد: باید در راستای ارتقای شاخص‌های علمی و اسلامی دانشگاه‌ها گام برداریم و هر روز نیز این هدف را نصب‌العین خود کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اساتید باید در برخورد و رفتار با دانشجویان، نقش پدری داشته باشند، ابراز داشت: اگر چنین فضایی را در دانشگاه‌ها حاکم کنیم و اساتید چنین روشی را اتخاذ کنند، کسی به خودش اجازه نمی‌دهد دانشگاه را محل خطر برای جامعه عنوان کند.

زلفی‌گل با بیان اینکه متأسفانه گاهی دانشجویان دانشگاه به ما از رفتار نامناسب برخی از اساتید شکایت می‌کنند، یادآور شد: گاهی نوع رفتار یک استاد با دانشجو، مسیر زندگی وی را تغییر می‌دهد که بر این اساس اساتید باید متوجه باشند که سرمایه‌های آینده کشور را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه بوعلی سینای همدان تعداد 16 دانشیار و پنج نفر استاد تمام دارد، گفت: باید به این سمت سوق پیدا کنیم که از رشته‌های سنتی رشته‌های چند رشته‌ای و بین‌رشته‌ای را مورد توجه قرار دهیم تا بر این اساس نیز دانشگاه با رشته‌های جدیدتر به روز شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به کسب رتبه دوم در بین کل دانشگاه‌های جهان اسلام توسط دانشگاه بوعلی سینا، تصریح کرد: در سال گذشته دانشگاه بوعلی سینا در حوزه فرهنگی بعد از دانشگاه‌های تهران، رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

وی در پایان سخنان خود به توفیقات دانشگاه بوعلی سینا در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و عمرانی اشاره کرد و گفت: در بعد فرهنگ انتظار ما از اساتید دانشگاه این است که فضای دانشگاه را به فضای نمونه تبدیل کنند اگر چه در حال حاضر نیز این دانشگاه وضعیت مطلوبی دارد اما انتظار ما بسیار بالاتر است چرا که هر قدر فرهنگ تعالی یابد، پیشرفت نیز بیشتر خواهد شد.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از اساتید برجسته و نمونه دانشگاه بوعلی سینا، "دکتر داود نعمت‌الهی" و "دکتر عباس افخمی" به عنوان اساتید بین‌المللی معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول