اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران خبر داد

راه‌اندازی واحد بین‌الملل در بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مجازی و واحد بین‌المللی در آینده نزدیک در دانشگاه مازندران شروع به کار می‌کند.

راه‌اندازی واحد بین‌الملل در بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور صبح امروز در مراسم بزرگداشت هفته معلم در دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه در زبان فارسی و عربی کلمه علم به دو معنای متفاوت به کار می‌رود، بیان داشت: معنای اصلی علم دانستن در برابر ندانستن است‌که قرآن کریم نیز بدان اشاره دارد.

وی افزود: از این منظر به همه دانستنی‌ها صرف نظر از نوع آنها علم گفته می‌شود و مطابق این معنا، اخلاق، ریاضیات، فقه، زیست شناسی، نجوم و....‌ همه علم‌‌اند.

رئیس دانشگاه مازندران در ادامه به تشریح معنای دوم علم پرداخت و تصریح کرد: کلمه علم به دانستنی‌هایی اطلاق می‌شود که بر تجربه مستقیم حسی مبتنی‌ است.

رئیس دانشگاه مازندران همچنین در بیان جایگاه علم با توجه به تعریف اول از علم اظهار داشت: در نگاه اول به علم که نگاه ترکیبی به معرفت است، خداوند معلم اول و پیامبر معلم ثانی است چرا که تعلیم آدم توسط خداوند انجام شد که شاهد آن آیه شریفه 33 سوره بقره است.

احمدپور خاطرنشان کرد: در این معنا هدف از ارسال معلم ثانی، ارائه معرفتی است که انسان به واسطه آن به عبادت می‌رسد.

رئیس دانشگاه مازندران با ابراز خرسندی از نامگذاری این هفته به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جای بسی خوشبختی است که این روز به نام فیلسوف شهید و شهیر و متفکر کم نظیر ایران و جهان اسلام یعنی شهید مطهری مزین شده است، شخصیتی که خود می‌تواند به عنوان بهترین اسوه و الگو برای این شغل مقدس معرفی شود.

احمدپور با بیان اینکه معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر و توانمندی است به تشریح ارزش معلم در قرآن پرداخت و گفت: معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است که در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر نازل شد به این هنر خداوند اشاره شده است.

وی گفت: برتری عالم بر عابد مانند برتری ماه شب چهارده است بر بندگان دیگر و علماء وارثان پیامبران هستند زیرا پیامبران پول، طلا و نقره به جای نگذارند بلکه دانش به جای گذارند و هر که از دانش آنها بهره گیرد بهره فراوانی گرفته است.

احمدپور در پایان با اشاره به شروع به‌کار دانشگاه مجازی و واحد بین‌المللی در آینده نزدیک در دانشگاه مازندران، بار دیگر فرارسیدن هفته آموزش گرامی‌داشت مقام والای معلم را به تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: در سایه همت و تلاش به سوی منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ساختن دانشگاه‌های اسلامی و تمدن ساز حرکت کنند. 

انتهای پیام/ش10/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول