اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

بازار آستارا با برپایی نماز جمعه تعطیل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا خواستار تعطیلی بازار این شهرستان به هنگام برپایی نماز جمعه شد.

بازار آستارا با برپایی نماز جمعه تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مطهری و تبریک روز معلم اظهار کرد: نقش معلم در شکل‌گیری ابعاد مختلف شخصیت انسان‌ها بسیار موثر بوده و باید توجه ویژه‌ای در امر آموزش به‌کار گرفته شود.

خطیب جمعه آستارا، با بیان اینکه معلم مقام خود را از انبیا به دست آورده است، افزود: رسالت عالمان و اساتید و معلمان در عرصه حساس تعلیم و تربیت بسیار خطیر و سنگین است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره عالم فرزانه شیخ صدوق، تصریح کرد: این عالم بزرگ جهان اسلام خدمات بی‌نظیری برای حفظ و نگه‌داری مکتب و آثار اهل بیت (ع) انجام داده است.

حافظ‌نیا، ادامه داد: تلاش خستگی‌ناپذیر و اهتمام ویژه این عالم ربانی به دین مبین اسلام قابل وصف نیست و به جرات می‌توان گفت که او یکی از پرکارترین دانشمندان و عالمان جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی، با تبریک و تهنیت به مناسبت روز جهانی ماما، از مسئولان خواست توجه ویژه‌ای به این قشر پرتلاش داشته باشند.

امام جمعه آستارا، نماز جمعه را در جایگاه ولایت و امامت عنوان کرد و یادآور شد: در قرآن کریم به واجب بودن حضور در نماز جمعه اشاره شده است.

وی، با بیان اینکه خطبه‌های نماز جمعه ذکر خداوند منان است، اذعان کرد: یکی از راه‌های مبارزه با هوای نفسانی و منکرات حضور پرشور و باشکوه تمام اقشار مختلف مردم در نماز جمعه است.

حافظ‌نیا با انتقاد از فعالیت برخی بازاریان به هنگام برپایی نماز جمعه، تصریح کرد: در روزهای جمعه هنگام اقامه اذان مشاهده می‌شود برخی از بازاریان در حال خرید و فروش کالا هستند که این عمل به نوعی دهن کجی به مومنان است.

وی، خواستار تذکر مجمع امور صنفی و دستگاه‌های ذی‌ربط به بازاریان شد و بیان کرد: تعطیل نکردن برخی از مغازه‌ها در وقت نماز جمعه بسیار دردآور است و این عمل در فرامین الهی امری نکوهیده تلقی می‌شود.

خطیب جمعه آستارا برکات حضور در نماز جمعه را بی‌شمار دانست و افزود: در روایتی آمده است که هر کس در نماز جمعه شرکت کند تمام اعمالش از سر گرفته می‌شود و این مسئله جایگاه والای نماز جمعه را می‌رساند.

حافظ‌نیا با قدردانی از حضور مردم و برخی مسئولان در نماز جمعه، شرکت تمام مسئولان در نماز جمعه را امری مهم و ضروری دانست.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول