اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان تاکید کرد

فراهم کردن زمینه حضور فعال خانواده‎ها در نماز جمعه

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: مسئولان با اجرای برنامه‎های مناسب زمینه حضور گسترده و فعال خانواده‌ها در نماز جمعه را فراهم کنند.

فراهم کردن زمینه حضور فعال خانواده‎ها در نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، زهرا عرفان صبح امروز در نشست مشورتی جلب مشارکت اعضای خانواده در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: نماز جمعه از جایگاهی معنوی برخوردار است و مظهر وحدت مسلمانان و نشانگر عظمت و اقتدار اسلام و مسلمانان در جامعه اسلامی است.

وی افزود: حضور خانواده‌ها در نماز جمعه و مشارکت آنان در برنامه‎های جانبی آن موجب ارتقا معنوی خانواده می‎شود.

عرفان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت جایگاه خانواده در اسلام افزود: نقش زن در ایجاد استحکام و تعالی خانواده انکار ناپذیر است و با پرورش نقش زن و فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر این قشر در برنامه‎های فرهنگی و مذهبی است که ارتقا معنوی خانواده محقق می‎شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر یادآور شد: تحکیم پیوند بین اعضا خانواده با توجه به شئونات و احکام واجب الهی وظیفه‎ای سنگین است که باید در امر احیا این مسئولیت خطیر کوشا باشیم.

عرفان اضافه کرد: ترویج باورهای دینی با گسترش فرهنگ نماز بویژه حضور و انسجام در نماز جمعه بعنوان یک واجب الهی محقق می‎شود و حضور همگان در راستای انجام این فریضه توطئه دشمنان را خنثی خواهد کرد.

مسئول ستاد نماز جمعه استان بوشهر نیز در این نشست گفت: نماز جمعه دارای دو بعد عبادی و سیاسی است که بعد عبادی آن مربوط به اصل انسجام و وحدت و تالیف قلوب مسلمانان و بعد سیاسی آن مربوط به تجمع افکار مسلمانان و کانون اجماع عناصر خدا باور و جبهه ضد شیطان است.

حجت‌الاسلام سید محمد رکنی اضافه کرد: اعتقاد به مبانی اسلام و تحقق بخشیدن به آن از اهداف ستاد نماز جمعه استان است که با رهنمودهای حکیمانه حضرت آیت الله صفایی‌بوشهری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و براساس اصل ولایتمداری و مردم‌داری این ستاد کانون توجهات مردم خدامحور و شهید پرور استان بوشهر است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‎های مهم این ستاد تاسیس مکان مناسب برای نگهداری و مواظبت از کودکان در روز جمعه در محل مصلی بود که در این راستا مهد آدینه با همکاری مربیان بهزیستی و نیروهای خودجوش در حال انجام وظیفه است.

رکنی ادامه داد: همچنین این ستاد در صدد ایجاد و تجهیز فضای سبز به مساحت 50 متر مربع برای تفریح و سرگرمی  کودکان در حین انجام فریضه نماز جمعه است.

مدیرکل حوزه استاندار نیز گفت: رکن اصلی نماز جمعه یاد خدا است و ولی فقیه نایب امام زمان (عج) است و اطاعت از او اطاعت از امام زمان (عج) است و اطاعت از امام عصر اطاعت از خداوند است پس بر همگان واجب است که در این فریضه الهی و عبادی سیاسی شرکت کنند.

عبدالله شجاع تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‎ای همگانی است و تبیین و آگاه‎سازی برای انجام آن برعهده همگان و بویژه دستگاه‎های حکومتی و اجرایی است.

وی ادامه داد: نماز جمعه محور وحدت و دشمن‎شکنی است و برپایی هرچه با شکوه‌تر آن جامعه‎ای معنوی و دینی را به ارمغان می‎آورد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول