اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

280 نقطه کشور دارای مصلای نماز جمعه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: در حال حاضر نماز جمعه در حدود 700 نقطه کشور برگزار می‌شود که 280 نقطه دارای مصلای نماز جمعه است.

280 نقطه کشور دارای مصلای نماز جمعه است

سید رضا تقوی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهرم، به تشریح اهمیت و جایگاه نماز جمعه در نظام اسلامی اشاره و اظهار داشت: نماز جمعه یک عبادت معنوی صرف نیست، بلکه فریضه‌ای عبادی ـ سیاسی است که به محوریت و رهبری حاکمیت نظام اسلامی مرتبط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در نماز جمعه ضمن اینکه یک فضیلت است، سبب تقویت نظام اسلامی نیز می‌شود.

تقوی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام به اقامه نماز جمعه بسیار تاکید و سفارش شده عنوان کرد: ستادهای نماز جمعه باید تلاش کنند تا با شناسایی و اجرای راهکارهای مناسب، نماز جمعه در شهرها اقامه شود.

وی تاکید کرد: نوآوری، ابتکار و ایجاد جاذبه در چارچوب برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی می‌تواند به حضور بیش از پیش نمازگزاران در مصلی‌های نماز جمعه کمک کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه 138 مصلی نماز جمعه در دست ساخت است اعلام کرد: در حال حاضر نماز جمعه در حدود 700 نقطه کشور برگزار می‌شود که 280 نقطه دارای مصلی نماز جمعه است.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت مصلی‌های نماز جمعه کشور چگونه است تصریح کرد: با تلاش‌های دولت در چند سال اخیر وضعیت مصلا‌های نماز بهبود یافته اما همچنان وضعیت دو سوم مصلی‌های نماز جمعه مطلوب و در شأن مردم مؤمن و نمازگزار نیست.

تقوی همچنین یادآور شد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، خطیبان نماز جمعه سراسر کشور اهمیت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را در خطبه‌های نماز جمعه برای مردم بیان می‌کنند.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول