اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان خبر داد

اختصاص 9 میلیارد ریال به دفاتر و مصلای نماز جمعه

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: تاکنون در بخش احداث و تجهیز دفاتر و مصلای نماز جمعه اهرم و دلوار مجموع اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

اختصاص 9 میلیارد ریال به دفاتر و مصلای نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، عبدالرسول زارع ظهر امروز در نشست با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و اعضای ستاد نماز جمعه شهر اهرم اظهار داشت: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور یکی از مهم‌ترین ارکان سیاسی ـ فرهنگی کشور پس از انقلاب است که در راستای فرهنگ‌سازی و احیای ارزش‌های اصیل اسلامی گام‌های مثبت برداشته شده است.

وی افزود: بی‌تردید برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور یکی از این پیامدهای مثبت پس از انقلاب بوده که در این آیین عبادی و سیاسی ضمن بیان مسائل شرعی، به روزترین و مهم‌ترین اخبار و حوادث داخلی و خارجی مطرح می‌شود که سبب آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: در شرایطی که بیشترین اطلاعات از طریق فناوری‌های روز توسط غرب، به جهان عرضه می‌شوند ایراد خطبه‌های نماز جمعه راهکاری مناسب برای خنثی نمودن توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: با انقلاب اسلامی، مجدداً مساجد، و نمازهای جمعه، به عنوان راه‌هایی برای انتقال اطلاعات به مردم مورد استفاده قرار گرفته است.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه نقش نماز جمعه در تقویت باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست تاکید کرد: لازم است برخی زیرساخت‌های برگزاری نماز جمعه نظیر مصلا‌های نماز جمعه فراهم شود که این روند با رویکرد فرهنگی دولت نهم و دهم نگرش شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی به فعالیت‌های عمرانی در این حوزه اشاره کرد و اعلام کرد: دفتر امام جمعه و مصلای نماز جمعه اهرم با مجموع اعتباری قریب به 850 میلیون تومان طی چند فاز از سال 86 احداث و تجهیز شده است.

زارع همچنین عنوان کرد: احداث دفتر نماز جمعه دلوار در سال گذشته با اعتبار اولیه 65 میلیون تومان آغاز شده و مصلای نماز جمعه دلوار نیز جانمایی شده که در صورت تأمین اعتبار در اسرع وقت احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر نیز حدود 220 میلیون تومان اعتبار به مساجد اختصاص یافته و همچنین پنج خانه عالم نیز در روستاهای شهرستان احداث شده و هشت خانه عالم دیگر نیز در دست ساخت است.

فرماندار تنگستان اظهار داشت: شهرستان تنگستان با تلاش ائمه محترم جمعه اهرم و دلوار و همچنین اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی و تشکیل جلسات مستمر شورای فرهنگ عمومی توانسته در زمینه فعالیت‌های فرهنگی عملکرد خوبی داشته باشد.

وی گفت: وجود 151هیئت مذهبی، 25 خانه قرآن و موسسه قرآنی ابراهیم خلیل‌الله که امر آموزش و حفظ قرآن کریم را به جوانان در شهر اهرم بر عهده دارد بیانگر این حقیقت است که شهرستان تنگستان از پتانسیل خوبی در امور فرهنگی برخوردار است که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی رشد و بالندگی فرهنگی با توجه به سابقه تاریخی این شهرستان فزونی خواهد یافت.

زارع در پایان به رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور پیشنهاد کرد تا نسخ خطی و منتشر نشده آیت‌الله معتقد اهرمی و همچنین زندگینامه علم الهدی اهرمی از طریق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه چاپ و منتشر شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول