اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

نماز‌ جمعه خاصیت نفاق‌زدایی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت: تداوم و تقویت امامت مهمترین رسالت نماز‌جمعه است و این آیین باشکوه خاصیت نفاق‌زدایی دارد.

نماز‌ جمعه خاصیت نفاق‌زدایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد نماز جمعه کوثر اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب و در راستای تقویت موضوع وحدت و اتحاد جامعه اسلامی آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه در کشور احیا شد و امام راحل نیز معتقد بود تجلی‌گاه‌ها و صفوف به هم فشرده نماز‌جمعه میدان اتحاد و همدلی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمک به پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی، مشارکت و تعاون در کارهای نیک و رعایت تقوای الهی از دیگر نتایج برگزاری نماز جمعه است که باید به آن توجه ویژه شود.

امام جمعه شهرستان کوثر بر برنامه‌ریزی مفید و مؤثر در راستای برگزاری مطلوب نماز جمعه تاکید کرد و گفت: برای فراهم کردن زمینه مناسب در حضور حداکثری اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان در نماز جمعه باید برنامه‌ریزی‌های مطلوب و اصولی انجام شود.

عبداللهی از ائمه جمعه این شهرستان خواست با ارزیابی کمی و کیفی برگزاری نماز جمعه کوثر گزارش‌های لازم را برای ارائه به مقامات بالاتر آماده و تنظیم کنند.

وی بهره‌وری هرچه بیشتر از فرایند پر برکت اقامه نماز جمعه با توسعه بخشیدن به فعالیت‌های گروهی نمازگزاران مشارکت‌جو و به ویژه نسل جوان در ستاد نماز جمعه را امری لازم و مهم ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر نیز در این جلسه اظهار داشت: تلاش برای عملی‌ کردن پیشنهادات ارائه ‌شده از سوی نمازگزاران و مسئولان در راستای کیفیت‌ بخشی برگزاری نماز جمعه بسیار مهم است.

سید سعدالله رئیس‌ساداتی جوانان را یکی از سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی دانست و افزود: نماز جمعه بهترین مرکز برای ارشاد و هدایت انسان‌ها است.

وی تصریح کرد: وظیفه ستاد نماز جمعه تنها اقامه نماز جمعه نیست بلکه این ستاد باید در تمام زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشته باشد.

فرماندار شهرستان کوثر نخستین رسالت نماز جمعه را گسترش معنویت در جامعه دانست و گفت: تداوم و تقویت امامت از دیگر رسالت‌های نماز جمعه است و در هر جمعه مردم با ولی امر خود بیعت می کنند و این آیین خاصیت نفاق‌زدایی دارد.

رئیس‌ساداتی اختصاص تجهیزات لازم به دفتر ستاد نماز جمعه برای اجرای برنامه‌های مختلف، ساماندهی وضعیت ایاب و ذهاب نمازگزاران، تشکیل به موقع جلسات ستاد نماز جمعه، تشکیل کمیته جذب در ستاد نماز جمعه با هدف جذب هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان برای شرکت در برنامه‌های ستاد و در نماز جمعه را از مهم‌ترین اقدامات لازم برای کیفیت‌بخشی به ستاد نماز جمعه کوثر ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه مسائل روز دنیا، بیداری و امر به تقوا و انسجام و وحدت از مزایا و منافع نماز جمعه است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول