اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی:

برندهای خارجی از ذهن مردم پاک شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی تاکید کرد: باید برندهای خارجی از ذهن مردم پاک شود.

برندهای خارجی از ذهن مردم پاک شود

حسین بابایان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد گفت: لازم است تا اعتماد مردم را به برندهای داخلی بالا برده و این لازمه فرهنگ‌سازی است.

وی افزود: با فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای تولید داخل، این کالاها جایگزین برندهای خارجی شده ضمن آنکه باید به کیفیت تولید و استانداردها و تولید اجناس مرغوب از سوی تولیدکنندگان توجه شود.

بابایان گفت:‌ قطعاً ارتقای کیفیت تولیدات از سوی تولیدکنندگان سبب اقبال بیشتر مردم از تولیدات و برندهای داخلی خواهد شد.

وی با اشاره به مزین‌شدن امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی اظهار داشت: حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که ضرورت فرهنگ‌سازی نیز بدیهی و آشکار است.

بابایان تصریح کرد: سال قبل که جهاد اقتصادی بود و امسال هم که به نام سال تولید ملی نام‌گذاری شده است، قطعا ما نمی‌توانیم این‌ها را از هم به خاطر ماهیت اقتصادی جدا کنیم.

وی گفت:‌ این نام‌گذاری‌ها برای رشد و حرکت به سمت جلو بوده تا کشور به جایگاه اصلی خود دست یابد.

* آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای تحقق تولید ملی اثرگذارست

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی را برای تحقق تولید ملی اثرگذار خواند.

بابایان اظهار داشت: کسب این آموزش‌ها سبب افزایش سطح کیفیت تولیدات واحدهای تولیدی و صنعتی می‌شود.

وی افزود: برای کاهش قیمت و ارتقای کیفیت نیروی انسانی مرتبط باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند، اگر آنان این آموزش‌ها را کسب کنند، قطعاً این کار آنان در جهت کاهش قیمت و از سوی ارتقای کیفیت موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌ از این رو به نظر می‌رسد هم در حوزه اصلاح فرهنگ استفاده از کالای خارجی و هم از نظر فرهنگ کار و آموزش می‌توان تولید ملی را محقق کرد.

بابایان خاطرنشان کرد:‌ بر همین اساس تغییر فرهنگ کار و تلاش، آموزش کارگران و افزایش مدیریت در صنایع و رقابت‌پذیر‌ کردن تولیدات اجزایی بوده که در دستیابی به این هدف اثرگذار هستند.

* دولت مصوباتی مربوط به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری داشته باشد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی همچنین بر حمایت دولت از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت:‌ در این راستا لازم است تا دولت مصوباتی مربوط به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری برای تولید ملی داشته باشد.

وی اظهار داشت:‌ حمایت از تولیدکنندگان باید به گونه‌ای بوده تا آنان زمینه و انگیزه بیشتری را برای کار و تولید و افزایش کیفیت داشته باشند.

بابایان با اشاره به اشتغال بالای بخش تولید و صنعت، فراهم‌کردن این بسترها را برای بالندگی هر چه بیشتر صنایع و تولیدکنندگان ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول