اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

تولید ملی، فقط تولید کالا نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز گفت: شعار تولید ملی فقط در تولید کالا خلاصه نمی‌شود.

تولید ملی، فقط تولید کالا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد‌حسن مرادی بعد از ظهر امروز در همایش گرامی‌داشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت شهید مطهری که به همت سپاه ناحیه بقیةالله شیراز برگزار شد، اظهار داشت: مردم فکر نکنند رهبری به خاطر اینکه سال را به‌نام سال تولید نام‌گذاری کردند فقط مربوط به تولید کالا می‌شود بلکه تولید فکر، تولید اندیشه، انگیزه و خدمات نیز مدنظر بوده است.

وی با اشاره به جایگاه علم در دین مقدس اسلام بیان داشت: دین مقدس اسلام تمام مرزها و محدودیت‌ها برای فراگیری علم برداشته شده است.

مرادی در ادامه خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام در تمام شرایط به تحصیل علم تاکید دارد و در این راه مرزبندی جغرافیایی و حتی بالاتر از آن اعتقادی، فرهنگی را نیز برداشته است.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: در قرآن کریم، بعد از واژه ایمان و جهاد، بیشترین واژه، علم است.

مرادی ادامه داد: اگر بخواهیم به کاربرد واژه‌های تفکر و تدبر و تفقه در قرآن اشاره کنیم، می‌بینیم، یک‌هزار و 500 آیه با این موضوعات وجود دارد.

وی همچنین در مورد واژه علم در قرآن کریم افزود: 820 آیه، راجع به اهمیت و جایگاه علم وجود دارد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره موضوع علم در احادیث و روایات گفت: 4 هزار حدیث در این مورد وجود دارد که اهمیت علم و جایگاه معلم و رسالت مردم نسبت به معلم را مطرح کرده‌اند.

مرادی افزود: نخستین آیاتی که بر پیامبر نازل شده است، سخن از علم، خواندن و قلم بیان شده است.

در ادامه مجید وامق، دبیر همایش گرامی‌داشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت شهید مطهری گفت: سال گذشته بیش از 500 نشست سیاسی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌ها، به همت عقیدتی ‌سیاسی سپاه ناحیه بقیة‌الله و بیش از 50 گردهمایی در سطح سپاه ناحیه به صورت متمرکز به منظور ارتقای بصیرت و آگاهی پایوران و بسیجیان برگزار شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول