اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان:

تحقق تولید ملی موجب افزایش اقتدار ایران می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان گفت: تحقق تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی موجب افزایش اقتدار و عزت ایران در جهان می‌شود.

تحقق تولید ملی موجب افزایش اقتدار ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی ‌شاهرودی ظهر امروز در بیست ‌و سومین جشنواره امتنان از کارگران، بسیجیان کارگر و گروه‌های کار نمونه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: افزایش تولید داخلی موجب بالا رفتن عزت کشور می‌شود و کارگران و کارفرمایان در این راستا نقش اساسی و تعیین کننده‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه پول، تجهیزات و کارگر سرمایه‌های یک کشور تلقی می‌شوند، تصریح کرد: نیروی انسانی در میان دیگر سرمایه‌ها اصلی‌ترین و به طور کل یک سرمایه ملی به شمار می‌آید.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان به شرایط کار و تحقیق کشور قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی مبتکران قادر به انجام تحقیقات و ابتکارات خود نبودند و استکبار بیشتر خواهان وابستگی کشور ما بود.

به گفته حجت‌الاسلام شاهرودی با پیروزی انقلاب اسلامی و فراهم شدن شرایط کار برای همه محققان و پژوهشگران پیشرفت، توسعه و خودکفایی کشور در عرصه‌های جهانی تحقق یافت.

وی در ادامه به جایگاه کارگران از دیدگاه اسلام و قوانین حاکم بر کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: برعکس نگاه ابزاری جهان غرب به کارگران اسلام نگاهی ویژه و ارزشی به کارگران دارد.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان تصریح کرد: کار و جایگاه کارگر در اسلام هم دارای ارزش مادی و معنوی است و این در حالیست که در مکاتب دیگر فقط از جنبه مادی به کار توجه می‌‌شود.

حجت‌الاسلام شاهرودی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام بر کسب روزی حلال تاکید فراوانی کرده و حتی این امر را جزو عبادت و جهاد قرار داده است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه دین مبین اسلام کار کردن هم اجر مادی و هم معنوی دارد، تصریح کرد: وجود چنین دیدگاهی در جوامع اسلامی موجب شده که کارگران با تمایل و رغبت بیشتری تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان اضافه کرد: رعایت حال کارگر و پرداخت حق‌الزحمه در سریع‌ترین زمان از دستورات دین مبین اسلام است که بارها بر آن تاکید شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول