اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز اصفهان:

250 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون اطلاعات و اخبار سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان با بیان اینکه در حوزه ورزش 250 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان وجود دارد، گفت: بانوان 35 درصد از وزرش‌کاران اصفهانی را شامل می‌شوند.

250 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همایش اقدامات پیش‌بیمارستانی در مصدومیت‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی با حضور مهمان ویژه این همایش دکتر برونو دورر (رئیس سابق کمیته پزشکی کنفدراسیون جهانی کوهنوردی)، در سالن اجتماعات سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد.

*صدا و سیمای اصفهان با هیئت کوهنوردی تعامل بیش‌تری برقرار کند

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز اصفهان به عنوان نخستین سخنران همایش کوهنوردی گفت: با توجه به آموزه‌های دینی در مورد رشته کوهنوردی و تأکید رهبر معظم انقلاب بر ورزش، به خصوص کوهنوردی، تعاملات بین این سازمان و هیئت کوهنوردی استان اصفهان باید افزایش یابد.

سیدحسین ناظر با اشاره به اینکه استان اصفهان عنوان 33 نوع پایتختی را در سطح کشور از آن خود کرده است، بیان داشت: از جمله این عناوین پایتختی‌ را می‌توان سرآمدی اصفهان در حوزه ورزش مشاهده کرد.

معاون اطلاعات و اخبار سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان با بیان اینکه در ورزش جنسیت مطرح نیست، اظهار داشت: از 250 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان، بانوان سهم 35 درصدی را از آن خود کرده‌اند.

وی اشاره‌ای به قران و آیات مرتبط با مقوله کوه کرد و گفت: در قران از زمین به محل آسایش و کوه به عنوان میخ‌واره تعبیر شده است.

ناظر تصریح کرد: آرامش زمین و زندگی را باید در آرامش کوهستان تجربه کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد تهذیب، تحصیل و ورزش جوانان، تأکید کرد: در عصری که زندگی ماشینی و مشکلات خاص آن از جمله تهاجم و مسائل ضد فرهنگی وجود دارد، ورزش جایگاه مناسبی برای از بین بردن چنین مواردی است.

*بین کوه‌نوردان برخلاف کشور‌ها مرزی وجود ندارد

رئیس سابق کمیته پزشکی کنفدراسیون جهانی کوهنوردی از دیگر سخنرانان همایش اقدامات پیش‌بیمارستانی در مصدومیت‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی بود.

دکتر برونو دورر که در حال حاضر سِمَت مربیگری رسمی کنفدراسیون جهانی کوهنوردی را برعهده دارد و از کشور سوئیس به ایران آمده است، با استفاده از نرم‌افزار پاور‌پوینت آخرین دستاوردهای علمی رشته کوهنوردی کشورش را برای مهمانان دعوت شده به نمایش درآورد.

رئیس سابق کمیته پزشکی کنفدراسیون جهانی کوهنوردی با بیان اینکه این روش‌های علمی براساس برنامه‌ریزی‌های مقامات سوئیس انجام شده است، تأکید کرد: سایر کشور‌ها از جمله ایران نیز باید براساس ایده‌های اختصاصی و مدیریتی خود به رشته کوهنوردی و مقوله امداد و نجات توجه کنند.

وی با اشاره به آخرین دستاوردهای امداد و نجات در رشته کوهنوردی کشور سوئیس ازجمله استفاده از بال‌گردها اظهار داشت: بال‌گرد‌های استفاده شده در ورزش کوهنوردی به انواع مختلف مانند امداد و نجات و بیمارستانی تقسیم می‌شود که در موارد اخیر این بال‌گرد به بخش مراقبت‌های ویژه مجهز شده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول