اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از یک دوره رخوت صورت گرفت

پویایی ورزش بانوان استان اصفهان با برخی اما و اگرها

خبرگزاری فارس: جریان ورزش بانوان در استان اصفهان که سال‌ها بود به مشکل رخوت و روزمرگی تبدیل شده بود دو سالی است که به یک جریان پویا تبدیل شده است، اما برخی از اعمال نظرها مانع از آن شده که این روند رو به رشد نمره صد درصد قبولی بگیرد.

پویایی ورزش بانوان استان اصفهان با برخی اما و اگرها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طولانی شدن دوران مسئولیت آذر محبوبی در سمت معاون اداره تربیت‌بدنی استان اصفهان موجب شد تا به مرور ورزش بانوان در سطح استان حرکتی انفعالی به خود بگیرد و بیش‌تر برنامه‌ها براساس اصل رفاقت جلو برود تا اینکه هدف معینی وجود داشته باشد.

تا اینکه با بازنشستگی غلامرضا شیران، مدیرکل جدید ورزش اصفهان خارج از چارچوب مرسومی که پیش‌بینی می‌شد انتخاب نایب رئیس بانوان براساس آن صورت گیرد، صدیقه کعبی‌زاده را به عنوان مسئول ورزش بانوان در این اداره معرفی کرد.

این انتخاب جنبه‌های مثبت زیادی را به همراه داشت و پس از سال‌ها ورزش بانوان را از رخوتی که در آن دچار شده بود، رها کرد اما در این میان نباید از ضعف‌هایی که به چشم می‌خورد نیز به سادگی عبور کرد.

*ورزش در خدمت سلامت خانواده‌ها

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان طی دو سال گذشته راه‌اندازی ایستگاه‌های مشاوره ورزشی بوده که صورت تداوم می‌تواند علاوه بر فرهنگ‌سازی، جو مثبتی را نسبت به ورزش در بین خانواده‌ها به وجود بیاورد.

هم‌چنین قرار است در سال 91 به منظور ترویج بیش‌تر ورزش در بین بانوان الزام به سالن‌های چند منظوره ورزشی تحت نظارت اداره‌کل ورزش و جوانان برای ارائه خدمات رایگان ورزشی سه روز در هفته از ساعت 7 تا 8 صبح فعالیت داشته باشد.

معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در مورد برنامه‌های این معاونت در حوزه ورزش و سلامتی اظهار داشت: ایستگاه‌های مشاوره ورزشی رایگان که سال قبل در مراکز اصفهان با استقبال گسترده بانوان همراه شد، در سال جاری براساس تدوین سند ورزش بانوان به صورت دائمی در اصفهان و هم‌چنین در بازه‌های زمانی متفاوت دوره‌ای برگزار می‌شود.

صدیقه کعبی‌زاده با اشاره به برنامه‌هایی که این اداره برای تحقق اصل سوم قانون اساسی از سال گذشته آغاز کرده و اماکن فرهنگی مذهبی را به وسایل ورزشی تجهیز کرده است، تصریح کرد: استفاده از اماکن  که به وسایل ورزشی به منظور بهره‌برداری رایگان مردم استان در سال جاری تجهیز شده برای بانوان با اولویت مکان‌های سرپوشیده است تا شرایط بهتری برای بانوان علاقه‌مند به وجود آید.

وی برگزاری همایش‌های پیاده‌روی، کوه‌پیمایی، کویرنوردی ویژه بانوان در سطح استان را از جمله برنامه‌هایی در راستای توسعه ورزش همگانی بانوان صورت می‌گیرد، عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری مسابقات کارکنان بانوی شاغل و خانواده‌های آنها در سال جاری به منظور ایجاد انگیزه بیش‌تر و ارتقای سطح سلامتی کارکنان عملی می‌شود، هم‌چنین پی‌گیری برای اجرای بهتر بخشنامه ورزش صبحگاهی یکی دیگر از برنامه‌ها است که بانوان شاغل با توجه به این بخشنامه هفته‌ای سه جلسه به مدت یک ساعت ابتدای کاری می‌توانند به ورزش بپردازند.

*حضور قدرتمندانه بانوان در المپیاد ایرانیان

معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان حضور موفق و مقتدرانه تیم‌های بانوان اصفهان در چهارمین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ورزش بانوان استان در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: تیم‌های ورزشی استان که قرار است در المپیاد ورزشی ایرانیان شرکت کنند با حمایت کامل به منظور حضور قدرتمند مواجه می‌شوند.

وی افزود: در این راستا ایجاد تسهیلات مناسب از جمله محل اسکان، تشکیل اردوهای مقطعی، فضاهای مناسب تمرین و در نظر گرفتن سرویس ایاب‌ و ذهاب برای شرکت قهرمانان در پایگاه قهرمانی و تأمین هزینه‌های ورزشکاران شهرستانی که عضو تیم منتخب استان هستند و حمایت از اردوهای تدارکاتی که در برنامه‌های هیئت‌ها وجود دارد، از جمله این برنامه‌ها است.

کعبی‌زاده افزود: حمایت از قهرمانان ورزش بانوان برای حضور در اردوهای تیم ملی، برنامه‌ریزی به منظور حمایت باشگاه‌های موفق استان از رشته‌هایی که قابلیت حضور در لیگ‌های برتر را دارند، از جمله برنامه‌های مهم ورزش بانوان در عرصه قهرمانی است.

وی ادامه داد: پی‌گیری به منظور احداث خوابگاه‌های اختصاصی ورزش بانوان را در دو شهر استان از اولویت‌های ما است که عزم اداره‌کل در راستای تحقق آن در سال جاری است.

معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان به برگزاری دوره‌های تخصصی به منظور ارتقای سطح مربیان و داوران استان اصفهان در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: توجه ویژه به شهرستان‌ها هم‌چون دو سال گذشته امسال نیز در برنامه‌ها وجود دارد به طوری‌ که باز هم حضور میدانی و بازدید از شهرستان‌ها و جلسه‌ها مختلف با اهالی ورزش آن شهرستان‌ها در سال جاری صورت می‌گیرد تا از نزدیک مشکلات آنها را نظاره و برطرف کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تحقق هدف دوم سند راهبردی ورزش استان اصفهان تصریح کرد: اتفاقات بسیار خوب فرهنگی در ورزش بانوان در سال گذشته رخ داد که امسال نیز جنبه عملیاتی به خود می‌گیرد و نشانگر تعمیق ارزش‌های اخلاقی در ورزش است.

کعبی‌زاده ادامه داد: شورای عفاف و حجاب با اجرای برنامه‌هایی ادامه پیدا می‌کند و طی آن با شرکت نخبگان فرهنگی و مذهبی در ارتباط با اهمیت حجاب و عفاف برای بانوان ورزشکار مراسمی برگزار می‌شود.

وی گفت: در سال جاری برای دومین سال متوالی جشنواره فرهنگی ورزشی زنان شهیده که موجب گرامیداشت یاد و خاطره این بزرگواران می‌شود به انجام می‌رسد.

معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان از معرفی جوانان برتر در عرصه فرهنگی برگزاری جشن دختران فاطمی ویژه میلاد حضرت زهرا(س) در سطح استان و برنامه‌هایی که موجبات آشنایی بهتر و بیش‌تر جامعه ورزش بانوان را با مبانی دین و اخلاقی فراهم آورد، خبر داد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول