اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر ساری:

بزرگ‌ترین مجتمع تجاری مازندران در 25 طبقه ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر ساری گفت: بزرگ‌ترین مجتمع تجاری مازندران با هفت هزار متر در 25 طبقه در ابتدای جاده فرح‌آباد احداث می‌شود و کلنگ‌زنی پروژه در ماه جاری صورت می‌گیرد.

بزرگ‌ترین مجتمع تجاری مازندران در 25 طبقه ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست مطبوعاتی اعضای شورای اسلامی شهر ساری بعدازظهر امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد.

 

پل غدیر ایراد فنی ندارد

رئیس شورای شهر ساری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا اغلب پروژه‌های شهرداری به چند شرکت واگذار می‌شود، گفت: بیش از 90 درصد از کارهای شهرداری به سازمان عمران و ترافیک شهرداری واگذار می‌شود.

فرامرز نقیبی یادآور شد:‌ در برخی پروژه‌ها که باید به پیمانکار واگذار شود، شورا تاکید دارد که این کار از طریق مناقصه عمومی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری این موضوع را به شورا پیشنهاد می‌دهد، افزود: بر اساس مصوبه شورا، این تقاضای شهرداری برای واگذاری پروژه، در جراید منتشر می‌شود و چنانچه برخی پروژه‌ها به یک پیمانکار و شرکت واگذار می‌شود مطمئن باشید که قیمت پایین‌تری را لحاظ کرده است.

نقیبی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز ساری کمتر از یک متر بود، تصریح کرد: ‌با افزودن زمین یک هزار و 260 هکتاری به فضای سبز ساری، سرانه فضای سبز مرکز استان به حدود 12 متر می‌ر‌سد که نزدیک به سرانه کشوری است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه ایراداتی بر پل غدیر وارد است، گفت:‌ هنوز هیچ فردی مراجعه نکرده و بگوید پل این ایراد مشخص را دارد بلکه همه فقط می‌گویند پل ایراد دارد.

نقیبی با اشاره به اینکه یک نفر بیاید و ایراد پل را به ما بگوید، تصریح کرد:‌ به ما اعلام کنند تا در ساخت پل‌های بعدی آن اشکالات به وجود نیاید.

وی درباره پل ذغالچال، اظهار داشت: این پل هیچ ایرادی از نظر فنی ندارد.

این مسئول با بیان اینکه پل غدیر ایرادات ریز دارد که حدفاصل دو پل یکی از همین ایرادهای ریز است، تصریح کرد: اما مشکلی برای پل ایجاد نکرده است.

نقیبی با اشاره به اینکه احداث این پل از تعهدات وزارت نفت است، یادآور شد:‌ پیشنهاد دادیم وزارت نفت احداث این پروژه را به شرکت خاتم الانبیا واگذار کند.

رئیس شورای شهر ساری در پاسخ به سؤالی مبنی بر پروژه‌هایی که شهرداری از طریق سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده، افزود:‌ حداقل در چهار پروژه با سرمایه‌گذار وارد مذاکره شدیم.

وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذار درباره پارکینگ در بلوار ارتش وارد مذاکره شدیم و سرمایه‌گذار سپس منصرف شد، ادامه داد:‌ قرارداد 40 ساله با سرمایه‌گذار شهر بازی داشتیم و بنا بود پروژه را در 2 زمان‌بندی 18 ماهه تحویل دهد که این هم صورت نگرفت.

نقیبی با اشاره به مجتمع تجاری نارنج، گفت:‌ بزرگ‌ترین مجتمع تجاری مازندران با هفت هزار متر در 25 طبقه در ابتدای جاده فرح‌آباد احداث می‌شود و کلنگ‌زنی پروژه در ماه جاری است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر رد یا تایید حقوق 10 میلیونی شهردار ساری، بیان داشت: ‌یک نفر از خبرنگاران می‌تواند به عنوان نماینده رسانه‌ها کل حقوق شهردار در پنج سال گذشته را بررسی کند.

نقیبی با رد حقوق 10 میلیونی شهردار ساری، گفت: با مسئول مالی شورا و شهرداری هماهنگ می‌کنیم تا خبرنگاران واقعیت‌ها را انعکاس دهند.

وی در پاسخ به سئؤال دیگری درباره وجود اختلاف در میان اعضای شورای شهر ساری، اظهار داشت:‌ ما با هم اختلاف سلیقه داریم و اختلاف دیگری بین اعضای شورا وجود ندارد.

رئیس شورای شهر ساری افزود: ‌نمی‌توان گفت که همه باید مثل هم باشند اما در مجموع نگذاشتیم اختلاف سلیقه‌ها به ضرر ساری باشد.

 

*اعتبارات دولتی صفر بود

نماینده شورای شهر ساری در کارگروه زیباسازی در پاسخ به سؤالی مبنی بر زیباسازی فضای شهر و سرانه فضای سبز، اظهار داشت:‌ منابعی که در اختیار ما است را به صورت علنی به خبرنگاران اعلام می‌کنیم تا مردم بدانند اعتبارات چه اندازه بوده است.

جمال باقری ادامه داد:‌ در مقابل اعتباراتی که از عوارض به دست آوردیم، اعتبارات دولتی صفر بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه زیباسازی اقداماتی انجام دادیم اما به دنبال کار ریشه‌ای و اساسی بودیم، تصریح کرد:‌ تلاش داریم کارگروه زیباسازی را به عنوان زیرمجموعه مستقیم اداره فرهنگی شهرداری در نظر بگیریم تا با برقراری ارتباط چند سویه، فضای سبزی درخور شآن مردم داشته باشیم.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود، درباره احداث پل غدیر در ساری، بیان داشت:‌ این پل مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: ‌به دلیل جدید بودن پروژه‌های اینچنینی، چشم ما آشنا نیست.

باقری درباره وضعیت جمع‌آوری زباله، اظهار داشت:‌ همزمان با پیگیری حقوق شهروندی، باید وظایف شهروندی را هم مورد توجه قرار دهیم.

 

*از ظرفیت موجود استفاده کردیم/ امیدی به دولت نداریم

دیگر عضو شورای شهر ساری در پاسخ به این سئوال که طی سال‌های گذشته برخی پیاده‌روها تبدیل به خیابان، پارکینگ و ایستگاه تاکسی شده‌اند و چرا حقوق عابر پیاده رعایت نشده است، گفت:‌ دولت هیچ کمکی به شهرداری نمی‌کند و سایت اداری هم که جزء مصوبه‌های سفر بود عملیاتی نشد و در این زمینه نمی‌توان به دولت امیدوار بود که به ما کمک کند.

مهدی رضایی فرح‌آبادی با بیان اینکه در برخی مناطق مشکل ایستگاه تاکسی داشتیم، ادامه داد: شهرداری ساری این ظرفیت را ندارد که بتواند برای ایستگاه‌های تاکسی زمین تملک کند و باید از امکانات موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در شورای ترافیک مطرح شد و کارشناسان ترافیک اعلام کردند باید از این ظرفیت استفاده کنیم، گفت: در برخی نقاط شهر پیاده‌روهای بزرگی بود که از آنها استفاده کردیم.

رضایی با اشاره به اینکه اعتقاد نداریم که کار درستی است، افزود: ‌اما باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد.

 

*شهرداری توان جذب سرمایه‌گذار ندارد

عضو دیگر شورای شهر ساری نیز در این نشست، درباره ایرادات پل ولی عصر و  غدیر، اظهار داشت:‌ این پل باید به صورت زیرگذر انجام می‌شد.

سید محمد آقامیری یادآور شد: ‌فاصله دو پل باید 150 متر باشد که عنوان شده 75 متر اعمال شده اما من متر کردم و این فاصله 45 متر است.

وی با بیان اینکه ساخت پل، مبلمان شهر را تغییر داده است، خاطرنشان کرد: اجرای پل با رئیس جمهور بود، دولت 700 میلیارد نفت فروخته چرا شهرداری باید بار دولت را بر دوش بکشد.

آقامیری اظهار داشت:‌ شورا و شهرداری به دنبال شناخت بستر سرمایه‌گذاری نیست بلکه به سراغ سرمایه‌دار رفته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ‌باید سازمان جذب سرمایه‌گذار تشکیل شود.

وی با بیان اینکه شهردار پس از پنج سال نتوانست سرمایه‌گذار جذب کند، گفت:‌ نمی‌دانیم سیاست‌های ما برای جذب سرمایه‌گذار چیست.

آقامیری درباره به کارگیری نیروهای غیربومی در ساری، اظهار داشت:‌ مسئولان استانی نباید اجازه دهند تا وقتی ساری بیشترین آمار بیکاری را دارد، نیروهای غیربومی در ساری مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به اینکه جذب نیروی غیر بومی و سفارشی دستگاه‌های دولتی از بالا به پایین در شهرداری انجام شده، تصریح کرد: شهرداری تبدیل به میدانی شده برای جذب سفارشی‌های دولتی‌ها، جذب نیرو برخلاف ضوابط و جذب نیروی به سفارش اعضای شورا.

آقامیری افزود: اگر رئیس شورا اجازه دهد نام فرزندان مسئولان که بدون داشتن تخصص وارد شهرداری شدند را اعلام می‌کنم.

رئیس شورای شهر ساری در این رابطه گفت: ‌ادعا نداریم که برای هیچ کسی رابطه نشدیم.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری نیروی مازاد داشت چرا استانداری با جذب نیرو مخالفت نکرد و مصوبه هم داد، تصریح کرد:‌ در شهر کار زیاد داریم و نیروهای شهرداری باید به کارگیری شوند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول