اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قروه

نخستین مجتمع فرهنگی ورزشی معلولان کردستان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین مجتمع فرهنگی هنری و ورزشی استان کردستان ویژه معلولان به همت خیرین نیک اندیش در شهرستان قروه احداث می شود.

نخستین مجتمع فرهنگی ورزشی معلولان کردستان احداث می‌شود

‌به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، در گردهمایی که ظهر امروز به همین منظور در فرمانداری قروه با حضور خیرین این شهرستان برگزار شد، یک قطعه زمین به مساحت 600 مترمربع به ارزش 3 میلیارد ریال و نیز اهدای 250 میلیون ریال کمک‌های نقدی و مقادیری مصالح ساختمانی از سوی خیرین برای احداث این مجتمع اهدا شد.

زمین اهدایی این مجتمع را خیرین خوشنام قروه‌ای وراث مرحوم حاج تاری وردی خادمی، که تاکنون 4 هزار مترمربع زمین برای مدرسه‌سازی و نیز ساخت مسجد اهدا کرده‌اند، به این منظور اختصاص دادند.

حاج حمدالله خادمی و عزیزه خادمی برادر و خواهر خیر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قروه هدف از این کار خیراندیشانه را جلب رضایت الهی و کمک به معلولان، برای مشارکت بیشتر در فعالیت‌های اجتماعی عنوان و ابراز امیدواری کردند این عمل ذخیره‌ای برای آخرتشان باشد.

خانم خادمی با بیان اینکه سال‌ها در تهران با موسسات حمایت از معلولان همکاری داشته است گفت: به واسطه یکی از دوستانم که خود از معلولان هستند با انجمن حمایت از معلولان قروه آشنا شدم و این آشنایی منجر شد تا قطعه زمینی را که از پدرم به ارث برده‌ام را وقف معلولان کنم.

وی روحیه معلولان عضو انجمن حمایت از معلولان قروه را بی‌نظیر خواند و ابراز امیدواری کرد این روحیه در کنار ایجاد مراکز تفریحی و ورزشی مختص معلولان موجب شکوفایی بیش از پیش آنان شود.

این خانم خیر در حالی که اشک در چشمانش نشسته بود، می‌گفت: با بال شکسته پر کشیدن هنر است، شعاری که همه معلولان به آن ایمان دارند.

در این مراسم فرماندار قروه با بیان اینکه معلولان به عنوان جزء ارزشمند جامعه که در عین محدویت‌های جسمانی خالق توانایی‌های بی‌بدیل هستند، گفت: یکی از این نیازهای مهم معلولان در شهرستان قروه نبود مکان اختصاصی برای فعالیت‌های فرهنگی،هنری و ورزشی بود که با همت خیرین نیک‌اندیش و به پیشنهاد خود آنان این مهم تحقق خواهد یافت.

نادر فخری افزود: به منظور تسریع در عملیات اجرایی این طرح 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ابلاغی سال 91 شهرستان برای احداث این مجتمع اختصاص می‌یابد.

اسماعیل صادقی رئیس بهزیستی قروه هم در این مراسم با اشاره به شناسایی 2 هزار و 461 معلول در شهرستان قروه گفت: در راستای حمایت از معلولان، انجمن دفاع از حقوق معلولان شهرستان قروه از سال 1379 فعالیت خود را با عضویت 380 معلول آغاز کرده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول