اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خبر داد

تحصیل 300 دانش‌آموز زیر پوشش در 4 مجتمع آموزشی فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: 300 دانش‌آموز در چهار مجتمع فرهنگی شبانه‌روزی اسکان داده شده‌اند و مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 300 دانش‌آموز زیر پوشش در 4 مجتمع آموزشی فرهنگی

فرید محبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: قبل از نیازهای اقتصادی به مسائل فرهنگی و فکری خانواده‌های کمیته امداد تاکید می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر افزود: در امداد یکی از برنامه‌های ما این است که خانواده‌ها را در مسیری واداریم که نسبت به موازین شرعی، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی پیشرفت و ترقی کنند.

وی یادآور شد: در مقدمه اقتصادی خانواده‌ها بحث توانمندسازی فرهنگی و فکری خانواده‌هاست و اگر زمینه‌های فکری در سطح خانواده‌ها ایجاد کنیم مسلما می‌توانیم به آن اهداف که بحث خودکفایی و وابستگی است دست پیدا کنیم.

محبی گفت: در بحث خدمات فرهنگی ما در حوزه دانش‌آموزی شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که نیازهای اولیه آنها را فراهم می‌کند و آن اهدای کتاب‌های علمی، آموزشی و درسی است که در اختیار خانواده آنها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آموزش‌های خاص فرهنگی یکی از برنامه‌هایی است که در ارتباط با مسائل دینی در قالب کانون‌های جوانان پیروان ولایت، تابستانی و کانون‌های موقت است که در مجتمع‌های شبانه‌روزی انجام می‌شود.

محبی تصریح کرد: امداد در بحث شناسایی استعدادهای درخشان دانش‌آموزی و دانشجویی سرمایه‌گذاری خیلی خوبی را روی این نخبگان انجام می‌دهد.

وی افزود: در سطح دانش‌آموزان و دانشجویان زمینه‌هایی را ایجاد کرده‌ایم و حمایت‌هایی که در مقطع دبیرستان از این نخبگان داشته‌ایم بسیاری از آنان در رشته‌های بسیار بالای علمی و تراز اول در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل می‌شوند.

محبی یادآور شد: یکی از کارهای امداد در حوزه فرهنگی در سطح خانواده‌ها کارهایی است که به صورت نظام‌مند اجرا می‌شود اول آسیب‌شناسی مسائل و مشکلاتی است که خانواده‌ها دارند و متناسب با مشکلات فرهنگی و آسیب‌های روحی، روانی و اقتصادی که در بین آنها وجود دارد نسخه‌های خاص خودش را تجویز می‌کنیم.

وی از نظام جامع آموزشی و تربیتی در امداد استان خبر داد و گفت: در استان بوشهر 3 هزار و 500 خانواده که شاخص‌های خاصی داشته‌اند را شناسایی کرده‌ایم و از مشاوران مذهبی و فرهنگی کمک گرفته‌ایم و یک روحانی و یک نفر کارشناس علوم تربیتی و مسائل روانشناسی مشترک روی اینها کار می‌کنند.

محبی افزود: تمام نیازمندی‌های این 3 هزار و 500 نفر را مشخص کرده‌‌ایم و متناسب با نوع مشکلات و آسیب‌هایی که وجود دارد، اقدام می‌کنیم.

محبی افزود: تعدادی از دانش‌آموزان در مناطق محروم و یا مناطق برخوردار استان هستند اما شرایط خانواده‌های آنها به گونه‌ای است که ادامه تحصیل برای آنها امکان‌پذیر نیست، امداد همه اینها را در قالب چهار مجتمع فرهنگی شبانه‌روزی که یکی از این مجتمع‌ها در شهرستان دشتی است اسکان داده است و تمام خدمات معیشتی، پوشاک و سایر کمک‌های درسی و گرفتن اساتید که نیاز باشد از بیرون تامین می‌کند و همه اینها به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: 300 دانش‌آموز در این چهار مجتمع فرهنگی شبانه‌روزی اسکان داده شده‌اند و مشغول به تحصیل هستند.

محبی یادآور شد: در حال حاضر 11 هزار دانش‌آموز و 2 هزار و 500 دانشجو و طلبه در استان بوشهر تحت حمایت امداد هستند و ما تاکیدمان این است که در رشته‌هایی تحصیل کنند که بازار کار مناسب داشته باشد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول