اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مجتمع آبرسانی عمران‌آباد پارس‌آباد تا 3 ماه آینده افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مجتمع آبرسانی عمران‌آباد پارس‌آباد که با هدف تأمین آب شرب مورد نیاز روستاهای پارس‌آباد و اصلاندوز در دست احداث است، تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مجتمع آبرسانی عمران‌آباد پارس‌آباد تا 3 ماه آینده افتتاح می‌شود

سید حسین صابری در جریان بازدید از چند طرح عمرانی و اجرایی در شهرستان پارس‌آباد که از اولین ساعات بامداد امروز آغاز شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از اولین ساعات صبح امروز به همراه مدیرعامل فاضلاب روستایی و شهری از طرح‌ها و پروژه‌های آب روستایی اصلاندوز، پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی و طرح‌های متعدد تصفیه‌خانه‌ای بازدید کرده و یا در حال انجام این بازدیدها هستیم.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که از مجتمع آبرسانی عمران‌آباد پارس‌آباد داشتیم، قرار شد فاز اول این پروژه که آب شرب 20 روستا را تأمین می‌کند تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

صابری از هزینه‌کرد 4 میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با اجرای مرحله دوم این پروژه اهالی 50 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: در این بازدید از تصفیه‌خانه آب آشامیدنی اصلاندوز دیدن کردیم که تاکنون برای این پروژه 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه تا دو ماه آینده این پروژه وارد شبکه و چرخه خدمات‌رسانی می‌شود، ادامه داد: با تکمیل این پروژه آب شرب بهداشتی شهر اصلاندوز تأمین شده که برای تکمیل آن به 500 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز داریم تا با فعالیت این شبکه اهالی بتوانند آسوده از هرگونه تنش از آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

وی بازدید از ایستگاه پمپاژ شماره یک به طول چهار کیلومتر، اجرای خط انتقال آب از خداآفرین و پمپاژ به کانال‌های منطقه مغان را یادآور شد و بیان کرد: در اجرای این پروژه آب با ظرفیت پنج متر مکعب بر ثانیه وارد کانال‌ها شده و کشاورزان منطقه می‌توانند از ثمرات آن استفاده کنند.

استاندار اردبیل با اعلام این‌که تا یک ماه آینده این پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت:‌ با عملیاتی شدن این پروژه 6 هزار هکتار از اراضی مغان آبیاری شده و عملیات کشت دوم محصولات انجام می‌شود.

صابری اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 12 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم ظرف یک سال آینده هزینه اجرایی این پروژه از طریق کشت و عمل‌آوری محصولات برگشت بخورد.

وی همچنین از کانال اصلی پایاب سد خداآفرین بازدید کرد و در این خصوص تصریح کرد: کل پروژه به طول 53 کیلومتر است که 20 کیلومتر آن تکمیل شده و در قالب هشت ایستگاه عملیات پمپاژ انجام می‌شود.

صابری کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 137 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت:‌ پس از اتمام کامل این پروژه 60 هزار هکتار از اراضی منطقه مغان به آبیاری مکانیزه مجهز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بقیه 33 کیلومتر این پروژه نیز در سال‌های آینده عملیاتی شده و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

صابری همچنین ساحل‌بندی رود ارس را از پروژه‌های مهم برشمرد و اضافه کرد: از شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خواسته‌ایم تا با سرعت و دقت بیشتر این پروژه را اجرایی کنند تا از پیشروی این رودخانه و طغیان و خسارت احتمالی به اراضی کناره ارس جلوگیری شود.

تاکید استاندار اردبیل بر تکمیل پروژه اورژانس اجتماعی

استاندار اردبیل همچنین ضرورت تکمیل و بهره‌برداری پروژه اورژانس اجتماعی استان اردبیل را یادآور شد.

سید حسین صابری در نشست با پیمانکار و مجریان این پروژه زیربنایی در استان گفت: ما از تعطیلی اجرای پروژه اورژانس اجتماعی استان به شدت گله‌مند هستیم و معتقدیم این پروژه که از طرح‌های مهر ماندگار است باید تا پایان دولت دهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این پروژه مربوط به سازمان بهزیستی است که تاکنون به دلیل نبود نظارت کافی و کنترل از سوی دستگاه‌های دخیل معطل و بلاتکلیف مانده است.

مقام عالی استان تصریح کرد: ‌دستگاه‌های ذیربط باید دلایل منطقی خود را در زمینه معطل ماندن و تعیین تکلیف و وضع موجود این پروژه از نظر فنی، کیفی و پیشرفت فیزیکی مشخص کرده و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح با همدلی یکدیگر در راستای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها اقدامات اساسی انجام دهند.

صابری ضرورت دقت، سرعت و حفظ کیفیت را در اجرای پروژه‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: مسکن و شهرسازی استان این پروژه را پس از گذراندن مراحل قانونی باید به سازمان بهزیستی تحویل داده و مجمع خیرین مسکن‌ساز نیز ضرورت دارد به تکمیل و احداث این پروژه اقدام کنند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول