اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر‌کل فرهنگی سازمان زندان‌ها

مجتمع فرهنگی در زندان مرکزی کرمان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مدیر‌کل فرهنگی تربیتی سازمان زندان‌های کشور مجتمع فرهنگی و آموزشی در زندان مرکزی کرمان افتتاح شد.

مجتمع فرهنگی در زندان مرکزی کرمان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجتمع فرهنگی و آموزشی جانبازِ شهید رضا دوست‌محمدی با 560 متر مربع زیربنا ظهر امروز در زندان مرکزی کرمان افتتاح شد.

علی ولی‌نیا مدیرکل اداره زندان‌های استان کرمان در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: این مجتمع با هدف اصلاح و تربیت مددجویان و بازگشت آنها به زندگی سالم احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع 560 متر مربع زیربنا دارد، بیان داشت: در هر دوره آموزشی 2 هزار و 100 مددجو از خدمات آموزشی ارائه شده استفاده می‌کنند.

ولی‌نیا آموزش‌های ارائه شده توسط این مجتمع را در قالب 24 رشته از جمله رشته‌های فنی و حرفه‌ای‌، سوادآموزی، خطاطی‌، قرآن و نهج‌البلاغه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه‌ آمار زندانیان کرمان نگران کننده است، گفت: تعداد زندانیانِ استان کرمان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته که نگران کننده است.

ولی‌نیا ابراز داشت: 55 درصد جمعیت زندان‌های استان کرمان را زندانیان مواد مخدر تشکیل داده‌اند.

وی تصریح کرد: کسانی که به جرم مواد مخدر دستگیر شده‌اند در صورت تمایل در کلینیک‌های ترک اعتیاد زندان‌ها ترک داده می‌شوند.

ولی‌نیا ‌خاطر نشان کرد: زندانیان جرائم مالی، تصادفات و نفقه کمترین میزان زندان‌های استان کرمان را تشکیل داده‌اند.

مدیر‌کل فرهنگی تربیتی سازمان زندان‌های کشور نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از اتصال کتابخانه زندان‌های کشور به کتابخانه ملی خبر داد و اظهار داشت: تمام کتابخانه‌های زندان‌های کشور تا پایان ‌سال جاری به کتابخانه ملی متصل می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدعلی تهامی افزود: در سال‌های اخیر زندان کرمان در بحث آموزش به مددجویان پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های داده شده برای کاهش آسیب‌ها و بازگشت زندانیان به زندگی عادی ارائه می‌شود‌، تصریح کرد: آمار  بازگشت دوباره به زندان‌ 20 درصد است در حالی که این آمار در افراد آموزش دیده 1.5 درصد است.

تهامی عنوان کرد: امیدواریم با آموزش‌های ارائه شده در زندان‌های کشور شاهد بازگشت دوباره هیچ زندانی به زندان‌ها نباشیم.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول