اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

کارگر مدافع سنگر تولید و خودکفایی کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: نیروی انسانی و در سر‌آغاز این حرکت کارگر مدافع اصلی سنگر تولید و حرکت رو به رشد جامعه در حوزه اقتصادی است.

کارگر مدافع سنگر تولید و خودکفایی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در نشست با تشکل‌های کارگری در اردبیل اظهار داشت: همه ما خدمتگزاران، کار‌آفرینان و تولید‌کنندگان باید متناسب با ارزش‌های اسلامی و سیاست نظام جمهوری اسلامی خط و مشی خود را تطبیق دهیم چرا که بر خلاف نظام اقتصادی غرب که هدف تنها افزایش سرمایه است در نظام اسلامی هدف احیای ارزش‌ها، برقراری عدالت، توجه به محرومان و رسیدن به مرز خودکفایی و استقلال حقیقی است.

وی با یادآوری اینکه انجام دادن تکلیف نیاز به تعریف و تمجید و برخی اقدامات حاشیه‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: در سالی که مزین به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است نباید وقت خود را صرف ساخت و نصب بنر و یا شعارهای تزیین‌گونه کنیم بلکه وظیفه داریم در عمل مطالبه مقام معظم رهبری را تحقق عینی بخشیده و یک حرکت جدی در حوزه تولید و اقتصاد را سر و سامان واقعی ببخشیم.

این مسئول از نیروی توانمند و ارزشی به عنوان سرمایه خطیر حوزه کار و تولید یاد کرد و گفت:‌ در تمام نظام‌ها نیروی انسانی کار‌آمد ارزشمند‌ترین سرمایه است و در نظام اسلامی ما ارزش نیروی کار صدها برابر ارزشمند‌تر از پول و مسایل مادی است.

صابری یادآور شد: ما در کنار صیانت از این سرمایه معنوی و ارزشی باید با تکیه بر باور و اعتقادات خود از مصرف کالاهایی که مشابه داخلی دارند پرهیز کرده و سعی کنیم در این جهاد مقدس با تکیه بر توانمندی‌ها تولید کیفی با بسته‌بندی و بازاریابی مناسب را در کنار افزایش مقبولیت کمی مورد هدف و سیاست‌گذاری خود قرار دهیم.

استاندار اردبیل افزایش صادرات با تولید ارزنده و کاهش واردات با تکیه بر مصرف تولیدات داخلی را زمینه‌ساز رسیدن به استقلال واقعی در زمینه اقتصادی عنوان کرد.

صابری تصریح کرد:  استان اردبیل در سال گذشته هم در تهیه سند اشتغال و هم برقراری آرامش محیط کسب و کار رتبه برتر را کسب کرد.

استاندار اردبیل برگزاری برنامه‌های مناسبتی را در خود ‌ارزیابی‌ها و برطرف کردن نقاط ضعف بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ اگر نقد اصلاح‌گونه و سازنده از ضعف‌ها و نقص‌ها انجام شود به یقین به جای هیاهوی رسانه‌های داخلی و خارجی می‌توان در همین مجموعه‌ها ضعف‌ها را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کرد.

صابری حاکمیت دین، برقراری حق و عدالت، بهبود روابط نیروی انسانی در محیط کسب و کار و در نظر گرفتن شرایط آرامش و‌ آسایش محیط کار را از ضروریت‌ها در تقویت جبهه تولید ملی برشمرد و افزود: ضرورت دارد در این جبهه از غفلت‌های احتمالی و لغزش‌های اقتصادی پرهیز کنیم تا ضمن تامین بهداشت و سلامت کارکنان به باروری و توانمندی کار و تلاش نیروی کار بیفزاییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دوری از هرگونه اعتیاد در محیط ‌های کاری اعم از اعتیاد به غیبت، تهمت، بی‌توجهی به نظم و انضباط کاری و غیره را یادآور شد و گفت: همه باید تلاش کنند تا ریشه چنین اعتیاد‌های بی‌سرانجام را در محیط کار بخشکانند که در این باب ضرورت دارد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از شیوع آنها آموزش‌ها و آگاه‌سازی کارگران در اولویت قرار گیرد.

مدیر ارشد استان اردبیل توجه به معیشت کارگران و پرهیز از هرگونه بی‌عدالتی در این حوزه را متذکر شد و تصریح کرد: در تامین مسکن کارگران که از دغدغه‌های اساسی آنها بوده و 35 درصد هزینه سبد خانوار‌ها را تشکیل می‌دهد اعلام آمادگی می‌کنیم تا از طریق مسکن مهر مشکل کارگران فاقد سرپناه را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری در پایان سخنان خود به تقویت مولفه‌های فرهنگی، تعلیمی و تربیتی در حوزه کار و کارآفرینی اشاره کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد هر ماه ساعاتی از فعالیت و کار نیروی انسانی به بحث فراگیری اخلاقیات و نظم‌‌بخشی با هدف ارتقای کیفیت اختصاص یابد تا ضعف‌ها و نقص‌ها برطرف شده و نقاط قوت تقویت شود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول