اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی تاکید کرد

برخورد شدید با کارفرمایان در به‌کارگیری کارگران خارجی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی تاکید کرد: با کارفرمایان متخلفی که به طور غیرقانونی کارگران خارجی را استخدام کنند، برخورد می‌شود.

برخورد شدید با کارفرمایان در به‌کارگیری کارگران خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌ حسین‌پورپاکزاد بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت:‌ این اداره‌کل از اشتغال افراد بیگانه در واحدهای کارگری و کارگاهی استان ممانعت کرده و نیروی انتظامی نیز در این زمینه مشارکت خوبی دارد.

وی افزود: بر اساس قانون به ازای هر روز کار اتباع بیگانه در واحدها 649 هزار ریال جریمه شده و در صورت تکرار به دو برابر محکوم خواهد شد.

حسین‌پورپاکزاد تصریح کرد:‌ حتی بر اساس قانون افراد متخلف در به‌کارگیری اتباع بیگانه در کارگاه‌ها به حبس محکوم خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال یک کارگر نمونه ملی از خراسان‌شمالی انتخاب شد، گفت: در سال 89 نیز سه کارگر نمونه در سال 88، 9 کارگر نمونه و در سال 87 نیز یک کارگر نمونه از خراسان‌شمالی به مرحله کشوری راه یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به رویکرد این اداره‌کل برای فعال کردن مشاوره‌های کار و تعاون در سال تولید ملی افزود: ایجاد کلینیک اشتغال و کارآفرینی و ارائه مشاوره‌های شغلی در قالب جدید از رویکردهای این اداره‌کل در سال جاری به شمار می‌رود.

وی همچنین توزیع کارت اعتباری به کارگران را برشمرد و گفت:‌ در این راستا یک‌هزار و 12 کارگاه مشمول دریافت این کارت‌های اعتباری شده که کارگران از فروشگاه‌های طرف قرارداد می‌توانند خرید داشته باشند.

حسین‌پورپاکزاد با اشاره به اینکه هیچگونه مشکلی برای دریافت کارت از سوی کارگران قراردادی نیز وجود ندارد، گفت: ضمانت لازم از سوی صندوق ضمانت برای کارگران انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره‌کل در بخش مشاغل نیز اظهار داشت: در این راستا سال گذشته 10 میلیارد و 125 میلیون تومان برای اجرای 2 هزار و 733 طرح مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: نظارت‌های لازم برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی توسط این اداره‌کل انجام شده است و در صورت مواجهه با هرگونه تخلف در هزینه‌کرد تسهیلات مشاغل خانگی اصل تسهیلات پرداخت شده نیز وصول می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه طبق آمار اکنون بیکاری در خراسان‌شمالی 9.8 درصد است، تصریح کرد: البته در سایر فصول این میزان تغییر می‌کند.

حسین‌پورپاکزاد ثبت 29 هزار و 700 اشتغال‌زایی توسط دستگاه‌های مرتبط را برشمرد و گفت:‌ میزان بیمه افراد نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل خود 12 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره کارآفرینی هم در مردادماه امسال خبر داد و افزود:‌ 470 نفر کارآفرین تاکنون در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که در روز ملی کارآفرینی از کارآفرینان برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول